Gert Vlok Nel - Onherroeplik (2012)

Zuid-Afrika
Folk
Label: V2

1. Soos 'n Trein Riding Into Rain (5:55)
  2. Jonk (7:00)
  3. En As Dit Reen op die Dorpie B (3:14)
  4. Nijmegen Deur My Trane (5:50)
  5. Tuesday (5:29)
  6. 'n Hand Vol Gruis (2:06)
  7. My Broken Souvenirs (4:12)
  8. Mr. Bean Se Laaste Happy Scene (4:57)
  9. Liefdesliedjie Vir die Strand (4:39)
  10. Om Beaufort Wes Se Beautiful Woorde Te Verlaat (3:54)
avatar van dynamo d
Heeft iemand al een nummer van dit album in het Afrikaans gehoord?

avatar van bonothecat
Eindelijk! Nieuw werk van gert vlok nel.

avatar van Bartjeking
19 november staat omcirkelt op mijn kalender. Als Gert Vlok Nel-fan moet je ongelofelijk veel geduld hebben. Het is ongetwijfeld het wachten waard, want als je goed zoekt op Youtube kun je al leuke dingen vinden. Zoals ik ooit eerder al beschreef heb ik track 8 een jaar of 7 geleden al gehoord tijdens een concert in 013. Ik verwacht niet dat Gert nu met volle distortion-gitaren met een rauwe stem gaat zingen over vrouwelijke voorgevels. In zijn geval is meer van hetzelfde gewoon prima!

Kijk, dit is goed nieuws! Nu op de luisterpaal van 3 voor 12. En in de zomer van 2013 in Nederland. Maar gelukkig eerst nog de herfst en de winter en deze nieuwe Gert Vlok Nel om ons daar doorheen te helpen.

ohmusica
- Hoewel Gert Vlok Nel so Suid-Afrikaans soos sonskyn in die Karoo of sagte reën op die Tuinroete is, toer hy die afgelope klompie jare baie meer in die buiteland. Sy werk word in sekere Nederlandse kringe vergelyk met dié van Bob Dylan.Met een album en een digbundel het hy hoogtes bereik waarvan die meeste Afrikaanse kunstenaars slegs kan droom. Nou, veertien jaar en baie internasionale toere later, is die tyd reg vir sy lang verwagte opvolgalbum. Wees deel van ’n intieme produksie met topmusikante Schalk Joubert (baskitaar), Vernon Swart (tromme), Albert Frost (kitaar), Laurinda Hofmeyr (klawers en sang) en Nicole Holm (sang) en word weggevoer deur die bittersoet lirieke. - Aardklop

ohmusica schreef:

Geweldig leuk commentaar. Wat een prachtige taal is dat ZA toch. Mijn favo land. Ben een liefhebber van Herman van Den Berg (Proe die Aarde) maar ga zeker op zoek naar deze Gert Vlok Nel. Ben benieuwd.

avatar van Deren Bliksem
Klinkt weer prachtig. Ondanks iets andere instrumentatie en inbreng van een vocaliste klinkt het geheel weer gewoon als zijn voorganger.

Wel sloeg het vorig album bij mij harder in de ziel, wellicht dat dat toendertijd ook te maken had met een artiest die voor mij totaal onbekend was en de daarbij behorende documentaire die imo fantastisch is.

Minpuntje vind ik dat, ondanks dat er 14 jaar tussen zit, ook hier het nummer Tuesday op staat. Weliswaar nét even wat anders, maar dat had van mij niet gehoeven.

avatar van Bartjeking
Précies het punt wat ik nu wilde aanhalen Deren. Ik snap totaal niet waarom Tuesday erop staat. In die jaren had hij vast wel een extra nummertje kunnen schrijven; maar Gert is niet zo productief he . Verder weer een sublieme plaat die me helemaal inpakt en bijna het niveau van zijn debuut weet te halen. Maar ik kom er nog op terug, heb het pas een keer of 3 kunnen luisteren.

avatar van Deren Bliksem
Vind het trouwens ook jammer dat er dit keer geen teksten worden geleverd d.m.v. een cd-boekje. Zijn teksten zijn soms zo geweldig.

avatar van erwinz
Ik ben allergisch voor Nederlandstalige muziek maar de songs in het Afrikaans van Gert Vlok Nel zijn prachtig. We hebben er lang op moeten wachten, maar Onherroeplik is prachtig. Unieke muziek van een unieke muzikant.

Lees mijn volledige recensie op:
De krenten uit de pop: Gert Vlok Nel - Onherroeplik - dekrentenuitdepop.blogspot.nl

Erwin

avatar van Broem
Wat een bijzonder album. Ik heb wat met dat land, de taal en dit soort muziek. Die combi is erg aantrekkelijk. Na het album van Herman vd Berg - Proe die Aarde is dit weer zo 'n ZA juweeltje. Ben op het web de teksten aan het zoeken. Moet ergens lukken. Gaaf.

avatar van Raspoetin
waar is de foto van de cover genomen?

Nijmegen?