Simple Minds - Black & White 050505 (2005)

Label: Sanctuary

1. Stay Visible (5:17)
  2. Home (4:21)
  3. Stranger (4:06)
  4. Different World (Toarmina.Me) (4:35)
  5. Underneath the Ice (4:43)
  6. The Jeweller Part 2 (4:16)
  7. A Life Shot in Black and White (3:33)
  8. Kiss the Ground (4:03)
  9. Dolphins (5:56)
  10. Too Much Television * (4:19)
avatar van Rainmachine
Zit met terugwerkende kracht de "nieuwe" Simple Minds albums te beluisteren en dit eigenlijk de enige (samen met Grafitty Soul en Big Music) die ik prima te pruimen vind. Lekker bas- en gitaarwerk hier en Kerr is ook prima bij stem en de drums zijn niet over de top. Eddy Duffy is hier een prima plaatsvervanger als bassist, zit ook lekker in de mix met dank aan Bob Clearmountain. Onze eigen Michiel Hoogenboezem is ook betrokken als engineer bij de opnames zie ik. De nummers hebben weer een lekkere flow en ook productie technisch klinkt dit prima. De eerste twee nummers knallen er lekker in en zetten ook wel wat de toon, later zakt het wel wat in maar toch een prima album. Grappig ook dat ze een cover van Grant Lee Buffalo doen als bonustrack, ik hou het echter wel bij het origineel. Het is allemaal wat moderner klinkend maar alles prima in balans. Ze kunnen het dus wel als ze echt willen.

De opener is klasse, daarna zakt het in helaas

Deze is goed te doen! Leuke plaat.

avatar van Erik The Viking
Terugkeer naar grote vorm.
Sterk samenhangend album met ijzersterke nummers. Hoed af.