Christina Aguilera - Lotus (2012)

Label: RCA

1. Lotus Intro (3:17)
  2. Army of Me (3:26)
  3. Red Hot Kinda Love (3:06)
  4. Make the World Move (3:00)

met Cee Lo Green

5. Your Body (3:59)
  6. Let There Be Love (3:21)
  7. Sing for Me (4:00)
  8. Blank Page (4:04)
  9. Cease Fire (4:07)
  10. Around the World (3:24)
  11. Circles (3:25)
  12. Best of Me (4:08)
  13. Just a Fool (4:13)

met Blake Shelton

14. Light Up the Sky * (3:31)
  15. Empty Words * (3:47)
  16. Shut Up * (2:52)
  17. Your Body [Martin Garrix Remix] * (5:12)
  18. Your Body [Ken Loi Remix] * (5:24)
avatar van Lovekellycl
Haar stem is al even niet meer wat het geweest is hoor, dat heeft niets te maken met haar "ziek" zijn. Toch zingt ze nog steeds beter dan de meeste zangeressen de dag van vandaag, waarvoor ze zeker mijn respect krijgt
Ben toch blij dat ik haar live aan het werk heb gezien tijdens haar Back To Basics tour want ik denk niet dat ik haar ooit nog zo ga horen zingen

Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door het nieuwe album van Christina. Naast de pop/dance tracks waarvan ik Army of Me (eigenlijk wel heel goed vind) en Your Body het meest kan waarderen, staan er ook weer tracks op die me terugbrengen naar de kwaliteit van Stripped en Back to Basics.

...wat een wereld van verschil met Bionic. Live is ze misschien niet meer spectaculair, maar ze heeft voor mij bewezen dat ze nog een goed album kan afleveren.

Er zitten wat missers tussen (Make the World Move, Cease Fire, Circles en Shut up) en zijn de pop/dance tracks wat oppervlakkig (maar wel catchy), maar tracks als Sing for Me, Blank Page, Best of Me, Just a Fool en Empty Words laten zien dat Christina eigenlijk een beste de beste zangeressen is van haar generatie. Welcome back, miss Aguilera.

1,0
Wat een tegenvallend en slecht album zeg.

Voorgaande albums hadden allemaal duidelijk een eigen stempel en waren vernieuwend. Dit album, echter, is zo basic als ik weet niet wat. 13 in een dozijn, popnummers met weinig karakter. Ook ik heb wat recente optredens gezien en het lijkt er op dat ze haar eens zo'n geweldige stem aan het kwijt raken is.

Twee tracks die wel echt even genoemd mogen worden want ja die zijn echt gaaf:

Lotus Intro
Just A Fool

avatar van Naomi Watts
1,0
Nooit verwacht dat het zover zou komen maar moet toch een fikse onvoldoende geven. Want wat is dit slecht. De altijd vanuit een concept handelende en met creativiteit oversijpelende muziek van La Aguilera is no more. De artiest, de vocaliste is bezweken onder de druk van de platenmaatschappij. Of ze is zelf haar liefde voor muziek aan het kwijt raken, kan natuurlijk ook. Maar wat een ongeïnspireerde meuk.

avatar van Emile93
Ik had het niet verwacht, maar dit is toch mijn absolute nummer 1 album van 2012 geworden! Geweldig werk van Christina! Het is duidelijk een love it or hate it plaat. I LOVE IT!

avatar van Leander1991
1,5
Emile93 schreef:
Het is duidelijk een love it or hate it plaat. I LOVE IT!

Dat is het helemaal niet er zit bitter weinig risico in

avatar van Waste Management
''Lotus Intro'' en ''Cease Fire'' zijn de enige nummers die ik wat vindt hebben en oh ja de ballads (waar Christina altijd goed in is) ook

avatar van Rich_B
Het album Lotus..

Het begon als iets waarop ik me niet echt kon verheugen, voorheen hield ik wel van haar muziek. Ik praat dan over de 2 albums 'Stripped' en 'Back to Basics' deze hadden mooie hoogstandjes en waren uniek voor de muziekwereld (in haar doen). Toen kwam het album Bionic daar verheugde ik me toentertijd wel op aangezien de 2 voorgaande albums. Alleen vond ik dit zeer onder de maat, ik vond het leuk voor haar dat ze kon experimenteren, maar het was niet naar mijn mening een top album voor haar doen. Het had een paar hoogtepuntjes. Toen kwam dit album, toch maar overheen gezet en het album gekocht. Na de eerste luisterbeurt was ik smakelijk verrast. Ik zette hem weer opnieuw aan, en genoot weer. Ja naar mijn mening is dit een uitstekend album van haar, het kan nog steeds niet de andere 2 albums ophalen (Stripped en b2b) maar dat dit album er mag zijn, mag zeker duidelijk zijn! Het is jammer dat het weer niet aangeslagen is bij de meeste mensen.. Had het haar met dit album zeker wel gegund!

Mijn favorieten op dit album; Army of me, Blank Page, Empty Words(!!), Cease Fire, Just A Fool, Let There Be Love, Sing For Me !

P.s. Mijn complimenten voor de nummers 'Blank Page' en 'Empty Words' deze hebben mij kunnen helpen in een nare periode!

Top tracks van dit album vind ik :
Lotus intro
army of me
Your body
Let there be love
Sing for me
Blank page ( afentoe iets te zoet, maar blijft mooi)
Cease fire ( wel een 'grower' track, maar top nummer)
Just a fool

Best een aantal goede tracks en ze is goed bij stem op deze plaat. Ze laat horen dat ze nog steeds de #1 zangeres van deze generatie is met nog steeds haar onmiskenbare toon en gelukkig laat ze alle 110 rifjes en runs voor haar doen achterwege op dit album. Hoewel dit zeker geen 'Stripped' is dat ik in 1 zit helemaal kan aanhoren, is dit een aangename plaat.

avatar van MIAB
Dit album vind ik één van de mindere van La Aguilera, maar toch gedurfd dat ze een andere sound probeert. 3,5*

Army of Me (3:26) --- 4,0
Red Hot Kinda Love (3:06) --- 3,5