Neil Young + Crazy Horse - Ragged Glory (1990)

Alternatieve titel: Smell the Horse

3. Fuckin' Up (5:55)
  4. Over and Over (8:28)
  5. Love to Burn (10:00)
  6. Farmer John (4:15)
  7. Mansion on the Hill (4:48)
  8. Days That Used to Be (3:42)
  9. Love and Only Love (10:18)
  10. Mother Earth (Natural Anthem) (5:10)
  11. Interstate * (6:22)
  12. Don't Spook the Horse * (7:51)
  13. Boxcar * (3:16)
  14. Born to Run * (12:13)
totale tijdsduur: 1:02:40 (1:32:22)
avatar van harm1985
De remaster van Weld en Freedom moet wel stukken beter klinken op LP, omdat deze nu is verspreid over 2 respectievelijk 3 LP's, geen overbodige luxe, gezien de speelduur. Maar ja, het prijskaartje is er wel naar.

Born to Run is overigens een extra lange 12 minuten durende versie.

avatar van harm1985
Tweede single, Boxcar, is nu ook uit. Klinkt niet verkeerd, minder spooky dan de Times Square versie maar beter dan Chrome Dreams 2 versie:

avatar van CWTAB
Interstate heb ik altijd al 1 van Neil zijn beste nummers gevonden, niet te begrijpen dat verbannen werd naar een b-kant (Big Time geloof ik van Broken Arrow en dan nog in een iets andere versie).

Idem voor Don't Spook The Horse.... hopelijk komt deze deluxe versie nu toch ook stand alone uit... eind de 40 euro voor 4 nummers die ik nog niet heb (op cd want vinyl is het ook te duur/alhoewel nog betaalbaar voor Neil, na 110 voor deluxe After The Goldrush)

avatar van harm1985
Nou, ook de laatste van de vier bonus tracks is te beluisteren op NYA.com. In tegenstelling tot de circulerende bootleg heeft deze Born to Run wél vocal overdubs. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de wat rauwere versie van Archives Vol. II. Het nummer leent zich ook niet helemaal voor een lange 12 minuten versie.

Desalniettemin zijn de vier bonustracks een welkome toevoeging, met name Interstate, wat mij betreft had dat de afsluiter van het originele album mogen zijn, in plaats van Mother Earth.

avatar van vanwijk
Ragged Glory wordt er alleen maar beter op!
De uitvoering van Boxcar is inderdaad beter dan de versie op CD2 (alhoewel ik dat ook een prima uitvoering vind) en Interstate is een geweldige nummer, prachtige tekst gekoppeld aan het typische akoestische gitaarspel van hem.
Hij kost me iedere keer weer een rib uit mijn lijf met al die releases maar ja, wat moet je anders .

avatar van harm1985
Mochten mensen overwegen de box set te kopen, alleen Ragged Glory is geremasterd bij de CD versie, de rest niet. LP versies zijn wel alle geremasterd. Dus naast RG ook Freedom, Weld en Arc.

avatar van BoyOnHeavenHill
Tja, wie houdt van Youngs gitaarspel met het fuzzpedaal op 11 kan niet om deze plaat heen, zeker niet omdat Young niet verzuimt om in zijn teksten (hoezeer ook ondergeschikt aan alle gitaargeweld) ook af en toe behartenswaardige dingen te melden, zodat ik gelukkig nergens het gevoel krijg dat de gitaarsolo op een nummer langer duurt dan de tijd die het kostte om dat nummer te schrijven. Omdat er toch ook een paar zwakke broeders op staan (het stompzinnige Farmer John, de pathetische afsluiter, Over and over met z'n flauwe refrein) twijfel ik bij dit album altijd tussen 4* en 4½*, maar ik ga toch voor de laatste score vanwege het spelplezier en het bijbehorende feel-good-groepsgevoel die uit deze opnames spreken.

Ik had geluk en vond Ragged Glory op 3LP, uit de boxset, los in de verkoop.