Ducktails - The Flower Lane (2013)

Label: Domino

1. Ivy Covered House (3:29)
  2. The Flower Lane (4:28)
  3. Under Cover (6:09)
  4. Timothy Shy (4:04)
  5. Planet Phrom (3:30)
  6. Assistant Director (3:54)
  7. Sedan Magic (4:41)
  8. International Date Line (1:58)
  9. Letter of Intent (5:18)
  10. Academy Avenue (2:49)
avatar van keijzm73
Een van de nevenprojecten van 'Matt Mondanile'; gitarist van ondermeer 'Real Estate'. Dit album; 'The Flower Lane' van 'Ducktails' ligt - in mijn beleving - ook meer in de lijn van 'Real Estate'. Het is veel minder Lo-fi en elektronisch dan voorgaand werk dat ik ken van 'Ducktails'.

Maar, hoe dan ook; een heerlijk album. Laidback en melancholisch. Als je dat lees zal je in eerste instantie vermoeden dat het erg minimalistisch van aard is. Maar het tegendeel is waar! Hier valt juist veel in te ontdekken. Instrumentaal rijk gearangeerd. De muziek is ook lastig te categoriseren. Voor mij althans. Het is een goede synthese van catchy en experimenteel. Ook termen als; Soundscapes, Bleugaze en Dreampop borrelen op bij me.

Kan een erg aangenaam album zijn bij de eerste lente zonnestralen over een aantal maanden

avatar van Linius
Ik vind hem leuk. Lekker relaxte nummertjes, lekker dromerig

avatar van (Blacksad)
Zeer mooi en aangenaam album! Lekker dromerig, waar je lekker bij achteruit kunt leunen.
Ik kijk er al naar uit om hem eens te beluisteren buiten in de lente en zomer
Voorlopig 4*, met een optie op 4,5*.

avatar van Linius
De zang in Letter of Intent is zo tof, wel één van m'n favorieten. En dat voorafgegaan door International Date Line, ook al zo'n goed nummer, zou haast zeggen dat het te kort is met twee minuutjes

Maar even vier sterren toevoegen voor deze plaat.

avatar van erwinz
Leuke dromerige gitaarpop. Was direct leuk en wordt alleen maar beter. Ducktails was maar een hobbybandje naast Real Estate, maar gaat nu de concurrentie aan.

Lees mijn volledige recensie op:
De krenten uit de pop: Ducktails - The Flower Lane - dekrentenuitdepop.blogspot.nl

Erwin

avatar van Jorden
Erg leuke plaat. Had em vanmorgen aan in de auto en met zo'n opkomende zon is de sfeer perfect. Letter of Intent is ook voor mij een favoriet. Ik geef nu een 4 maar kan ook uitgroeien naar een 4.5

avatar van Joy4ever
De TV serie vond ik niet veel aan. Ligt de muziek een beetje in het verlengde ervan?

avatar van Mctijn
Joy4ever schreef:

Dat was Ducktales

avatar van XtReM3 SkILLz
hahahaa

Dikkop
Linius schreef:
De zang in Letter of Intent is zo tof, wel één van m'n favorieten.

Inderdaad!

Beetje zoals Real Estate maar dan ietsje elektronischer, ietsje vrolijker en ietsje dansbaarder.
Ideaal voor het zomerse weertje dat we voor de moment hebben.

avatar van Booyo
Ik zit al de hele dag in de bieb aan mijn scriptie te werken, uitkijkend over regenachtige straten. En toch ben ik vrolijk dankzij dit album dat al de ganse dag in mijn oor tettert. Heerlijk! Absolute hoogtepunten zijn de toeters in Under Cover.

avatar van midnight boom
Heerlijke plaat. Alle tien goed. Assistant Director is momenteel mijn favoriet. Zó fijn!

avatar van Sjaakspeare
'Letter of Intent' is heerlijk.