Joe Jackson - The Ultimate Collection (2003)

Label: Universal

1. Fools in Love (4:24)
  2. Is She Really Going Out with Him (3:36)
  3. One More Time (3:17)
  4. Sunday Papers (4:21)
  5. I'm the Man (3:58)
  6. Come On (3:30)
  7. Kinda Kute (3:32)
  8. It's Different for Girls (3:43)
  9. One to One (3:24)
  10. Pretty Boys (3:41)
  11. Mad at You (6:03)
  12. The Harder They Come (3:54)
  13. Beat Crazy (3:21)
  14. Jack You're Dead (2:46)
  15. Jumpin' Jive (2:45)
  16. Another World (4:01)
  17. Steppin' Out (4:24)
  18. Real Men (4:05)
  19. A Slow Song (7:01)
  20. Breaking Us in Two (4:54)
  21. Cha Cha Loco (4:47)
  22. Be My Number Two (4:23)
  23. You Can't Get What You Want (Till You Know What You Want) (4:53)
  24. Happy Ending (3:40)
  25. Is She Really Going Out with Him [A Capella] (4:20)
  26. Jumpin' Jive [Live] (2:36)
  27. (He's a) Shape in a Drape (3:00)
  28. Nineteen Forever (5:44)
  29. Stranger Than Fiction (3:42)
  30. Stranger Than You [Live 2 Meter Sessies] (4:30)
  31. Cosmopolitan (4:36)
  32. 1-2-3- Go (This Town's a Fairground) (3:00)
  33. Laundromat Monday (3:31)
  34. Memphis (4:45)
  35. Moonlight (4:19)
  36. Zemeo (11:06)
  37. Breakdown (4:00)
  38. Moonlight Theme (3:33)
avatar van chansadres
Deze cd heb ik vandaag gekocht. Ik heb hem gezien op Bospop en ik wilde het meest complete overzicht kopen. Het is deze cd geworden. De andere overzichten liggen misschien in de uitverkoop bakken voor 9 euro maar bevatten soms een paar grote hits niet zoals Steppin' Out en Real Men.

Deze verzamelCD bevat echt alles. Nummer 31 t/m 38 is de bonuscd die je er gratis bij krijgt en deze bevat de Soundtrack van de film Mike's Murder. Leuke extra bij deze verzamelCD.

terecht 5*

avatar van PUbu
Eindelijk een verzamelaar met real men erbij. Deze plaat laat je mee voeren vanaf de wat ruigere new wave periode, in deze periode heeft hij zijn beste songs opgenomen nl 1,2,3,4,5, etc. van de albums I'm The Man en Look Sharp

Daarna had hij een wat mindere periode maar kwam met Night&Day weer terug met oa real men, maar de jazzy Body&Soul was wel weer een meesterlijke album, met de songs Be My Number Two en Not Here, Not Now...... sh** deze staat niet op deze verzamelaar, wat een blunder wel relatief zwakke album Mike's Murder compleet erop gezet, maar dit juweeltje niet.

Wat is dat toch weer jammer, 3 cd's volgooien maar dit niet meenemen, maar Body&Soul is zeer goedkoop te verkrijgen.

Niet helemaal top maar wel een mooie overzicht van zijn oeuvre

Kid A(cid)
Ik heb de Very Best Of besteld bij de ECI en die heeft de derde cd niet. Ik kan hier echter nergens de hoes van vinden. (Ook niet op de ECI site, want die hebben een afbeelding van Anastacia daar neergezet, cunts). Ook wijken sommige nummers af.

avatar van Thuurke
The Harder They Come, staat ook op geeneen Joe Jackson album, en enkel op een paar verzamelaars.

Pieter Paal
De cover van Chuck Berry's 'Come on' staat ook op de A&M verzamelaar 'Propaganda' waarop ook andere artiesten van dat label (zoals Squeeze en The Police) staan.

EVANSHEWSON
chansadres schreef:

terecht 5*

Zoals je komt te zeggen : zéér terecht : *****

enne voor deze artiest :

avatar van kaztor
Meer dan compleet + onmisbaar voor fans = top-verzamelaar.

avatar van LucM
Zeer complete verzamelaar van deze muzikale duizendpoot, zonder twijfel één van de belangrijkste muzikanten in de jaren '80.
Hij kan evengoed overweg met jazz en reggae als met rock en ballades. Joe Jackson heeft ons heel wat evergreens geschonken waarvan "Is She Really Going Out with Him" (ik verkies beide versies), "It's Different for Girls", "Real men", "Slow song", "Happy ending" en "Nineteen forever" mijn favorieten zijn.
CD3 bevat de (minder succesvolle) soundtrack van de film "Mike's murder".

avatar van Rinus
Ik heb deze verzamelaar in een re-issue, waarbij CD3 is vervallen en een andere lay-out heeft. Goed overzicht van het werk van deze artiest.

Steppin' Out blijft een geweldig nummer,voor de rest een hele goede verzamelaar

avatar van Thuurke
Er is nu weer een nieuwere versie uit van deze cd, nu ook weer als 3 dubbelaar met een hoop extra nummers. Bij deze verzie was cd3 de Mike's Murder Soundtrack. Hier hebben ze nu een extra verzamel cd van gemaakt.

avatar van kaztor
Bedoel je daar Collected mee?

Die heb ik zojuist aan de site toegevoegd.