T.I. - Trouble Man: Heavy Is the Head (2012)

Label: Grand Hustle

1. The Introduction (3:53)
  2. G Season (3:57)

met Meek Mill

3. Trap Back Jumpin' (5:04)
  4. Wildside (5:28)

met R. Kelly

8. Go Get It (3:37)
  9. Guns and Roses (4:28)

met P!nk

10. The Way We Ride (4:03)
  11. Cruisin' (3:55)
  12. Addresses (3:09)
  13. Hello (4:07)

met Cee Lo Green

14. Who Want Some (5:55)
  15. Wonderful Life (5:21)

met Akon

16. Hallelujah (3:24)
  17. Love This Life * (3:54)
  18. Like That * (4:09)
  19. Live on Tonight * (3:39)

met Victoria Monet

20. Parlay * (4:13)

met D.O.P.E.

21. Check This, Dig That * (4:45)

met Trae tha Truth

totale tijdsduur: 1:11:46 (1:32:26)
avatar van NL_RAPPIN
Hier zit ik echt op te wachten! Jammer dat de track met B.o.B en Kendrick er niet opstaat.

avatar van Ralph.
Na het album 'King' was ik even fan van T.I. Wat een lekker album. De opvolger was ook super vet. Maar anna 2012 hoef ik niets, maar dan ook niets meer van deze man te horen. Paper Trail & No Mercy vond ik belachelijk slechte platen. Fuckin samenwerkingen met Rihanna, JT etc past ook helemaal niet bij zijn flow en stem. En dan zie je hier weer R. Kelly en Pink staan.....aub stop.

avatar van Delars
Ben benieuwd wat T.I. nog kan.

Sorry is tof, maar dat komt geheel door 3 stacks

avatar van TheLegacy
Ik vind Ball echt een heel heel tof. Wat een energie heeft dat nummer! Zelfs Lil' Wayne weet het voor mij niet te verpesten.

avatar van clareyboy
Ben hem nu aan het beluisteren, bevalt erg goed moet ik zeggen.

1e luisterbeurt:
Ik vind dat T.I met dit album zijn Papertrail niveau makkelijk zoniet overstijgt. Ik vind alle nummers leuk om naar te luisteren in tegenstelling tot Papertrail.

Bevalt zeker erg goed..
Totaaaal niet verwacht.

Meek Mill op G Season

avatar van Silky & Smooth
Valt tegen, een beetje hetzelfde geval als No Mercy. T.I. lijkt wel terug te willen naar de meer rauwe straat sound van zijn eerste albums, maar durft de hitformule van Paper Trail ook niet helemaal los te laten. Hier komt een karakterloos album uit voort zonder echte hitpotentie. Er staan namelijk geen vette bangers op, maar ook geen catchy refreintje o.i.d. Het hangt er wat tussen in. Gewoon een leuk album met een gewoon goed rappende T.I., gewoon goede producties en gewoon leuke gastartiesten. Niets bijzonders dus.

ik vind die met pink wel tof guns and roses. voor de rest heb ik het album 1x gehoord dus nog even door luisteren maar klinkt best goed

Go get it en trap back jumpin ken ik al een tijdje

vind ball sws het slechtste nummer tot nu toe

avatar van Holla
Valt mij inderdaad ook iets tegen...

avatar van 'State Of Mind'
T.I. heeft maar één goede plaat gemaakt en dat is King.

Hier staan wel een paar lekkere trap bangers op, dat wel;

The Way We Ride
G season
Trap Back Jumpin
Wildside
Go Get It

Maar boeiend is het niet echt

avatar van Silky & Smooth
T.I. vs. T.I.P. vond ik anders ook erg goed. Net iets minder, maar nog steeds erg vet. En Paper Trail is ook gewoon een lekkere plaat. Ik vind zijn laatste twee platen gewoon echt minder.

HoodLum Havoc
The King Of The South heeft weer een Bangelijke cd gemaakt

avatar van j.b.b.l
Sorry en Can You Learn vind ik wel bij de beste nummers van 2012 horen. Vooral André 3000 . Het is uiteindelijk een goed album geworden. Ik had eigenlijk gehoopt op een wat meer geïnspireerde T.I, vooral na wat ie allemaal heeft meegemaakt de afgelopen twee jaren. Nou heeft hij ook genoeg te zeggen op dit album (het gaat wel weer veel over geld en vrouwen, maar mij hoor je niet klagen) maar de nummers waarin hij een wat diepere boodschap probeert over te brengen zijn niet top. Maar ik kan wel genieten van Trouble man.

weet niet echt wat ik moet vinden van dit album.. totaal niet wat ik had verwacht.. weet niet waarom.. maar niet op een slechte manier ofzo, sorry, g season, trap back jumpin, wildside.. allemaal lekkere tracks, hello ball en cruisin doen het niet echt voor mij tho

avatar van hond racisme
Zat hij niet voor wapenhandel ofzoiets?

avatar van Rhythm & Poetry
Sterk wisselvallige plaat. Het wordt tijd dat T.I. eens in zee gaat met één goede producer. Killer Mike heeft dat ook goed gedaan. Op Trouble Man staan een aantal sterke tracks, maar ook een aantal tenenkrommende nummers.

avatar van Jordyp
Lekker album. Catchy producties en foute gastartiesten, maar verdomd lekker.

avatar van Boy
Boy
DJ Toomp zou 'n goeie zijn. Alleen maar DJ Toomp.

Of Just Blaze

avatar van Holla
Op HiphopDX wordt gedaan alsof het een geweldig album is, maar daar is niets van waar. T.I. levert opnieuw een wisselvallige plaat af.

Harco
Haha, Ball, wat een nummer is dat. Classic New Orleanstrack met die Triggermansample. Wayne maakt het helemaal af. Laatste jaren mag-ie dan alleen kutverses afgeleverd hebben, hier steelt-ie de show. Die verse ademt puur Cash Money uit begin-/mid-jaren '90.

avatar van Holla
Album wordt steeds slechter voor me... half puntje eraf.

avatar van Yestsida
Dit album is zwaar ondergewaardeerd op de site. De eerste twee nummers zijn misschien wat kleurloos, maar vanaf Trap Back Jumpin' zijn het echt stuk voor stuk sterke nummers!

T.I. is voor mij een artiest die perfect veel verschillende stijlen in Hip Hop aankan. Harde nummers zoals Trap Back Jumpin', Go Get It, Addresses en Who Want Some worden mooi afgewisseld met commerciëlere nummers zoals Sorry (André 3000 ), Can You Learn, Hello en Wonderful Life.

Wildside en The Way We Ride zijn nummers waar hij het refrein zelf heeft ingezongen, en dat stoort helemaal niet naar mijn meing. Zelfs de track dat helemaal is 'ingezongen', Cruisin', vind ik een heerlijk nummertje.

De gastartiesten hebben allemaal een toegevoegde waarde op de nummers, vooral A$AP Rocky en André 3000 doen het zeer verdienstelijk. P!nk is misschien een rare keuze voor een Hip Hop-album, maar ze past echt op het nummer. Net zoals op Eminem's Won't Back Down.

Met dit album bewijst Tip echt één van de beste mainstream rappers van het moment te zijn. Dit album is voor mij echt top 5 materiaal van 2012. Dagelijks komen er nog meerdere nummers van het album voor in mijn afspeellijst. Vind het zeker in de buurt komen van King en vind het beter dan Paper Trail.

Laat Trouble Man: He Who Wears the Crown maar komen!

Wel jammer dat hij I'm Flexin' met Big K.R.I.T. er niet heeft opgezet.

avatar van KILLERBEE99
Sorry met André 3000 vindt ik het beste nummer denk ik, groot gedeelte van de plaat klinkt wel oke, maar toch net niet helemaal.