UFO - Sharks (2002)

Label: SPV

1. Outlaw Man (4:03)
  2. Quicksilver Rider (4:09)
  3. Serenity (6:25)
  4. Deadman Walking (4:34)
  5. Shadow Dancer (4:50)
  6. Someone's Gonna Have to Pay (5:31)
  7. Sea of Faith (5:52)
  8. Fighting Man (4:33)
  9. Perfect View (4:09)
  10. Crossing Over (4:50)
  11. Hawaii (0:43)
  12. Only You Can Rock Me [Live] * (4:07)
  13. Too Hot to Handle [Live] * (4:01)
  14. Rock Bottom [Live] * (9:38)
Uitstekend album, met prima prestaties van Mogg en Schenker. Luister eens naar het heerlijke 'Someone's Gotta Have To Pay'.

avatar van B.Robertson
Alweer het laatste album met Michael Schenker. Prima vervolg op Covenant en Walk On Water, al vind ik die albums net iets beter. Serenity is favoriet.

avatar van Brutus
Heerlijk album van UFO. Ik vind deze samen met walk on Water de beste van de laatste platen met MS.

avatar van Sir Spamalot
Op dit album met Mogg, Dunbar, Schenker en Way is Mike Varney opnieuw de producer, hij deed ook voorganger Covenant. Fantastisch blijft nog altijd de wisselwerking tussen Phil Mogg en Michael Schenker, die met zijn baard op de groepsfoto er bij staat als een zwerver. Met zijn riffs en zijn solo's is niets mis, verre van zelfs, alleen weer jammer van sommige fade-outs.

Heerlijk is het tempo van en het gevoel bij deze plaat, knap zijn nog altijd de zangprestaties van Phil Mogg, die maar geen sleet op zijn stem lijkt te krijgen. Ik moet ook eens iemand anders dan Schenker een pluim geven. Kort is de instrumentale afsluiter Hawaii, veel instrumentale nummers zul je niet tegenkomen bij UFO, voordien had je enkel Lipstick Traces en Arbory Hill in het Schenker tijdperk.

De reünie in 1995 leverde in een periode van zeven jaar drie heel goede albums op, Walk on Water, Covenant en deze Sharks. De albums ontlopen elkaar weinig maar als ik toch eentje moet aanduiden als favoriet, dan kies ik voor Walk on Water, ook al omdat producer Ron Nevison daarop meedeed. En het Schenker tijdperk liep weer ten einde voor UFO, Vinnie Moore werd zijn vervanger.

avatar van gigage
Op zich best een aardige plaat, maar mis de vlam die Phil Mog kan doen overslaan in goede doen.