John Parish & Polly Jean Harvey - Dance Hall at Louse Point (1996)

Label: Island

1. Girl (1:29)
  2. Rope Bridge Crossing (5:10)
  3. City of No Sun (2:14)
  4. That Was My Veil (3:01)
  5. Urn with Dead Flowers in a Drained Pool (3:03)
  6. Civil War Correspondent (4:23)
  7. Taut (3:15)
  8. Un Cercle Autour du Soleil (5:07)
  9. Heela (3:19)
  10. Is That All There Is? (5:11)
  11. Dance Hall at Louse Point (2:10)
  12. Lost Fun Zone (1:27)
Ik begin deze CD meer en meer te waarderen. Parish is een prachtmuzikant en PJ Harvey, ja wat daar meer over te zeggen dan dat ze er hier wederom in slaagt om mijn ruggengraat te doen trillen. (In a good way )

avatar van luc011190
The incomparable Polly Jean Harvey has announced on her website that she will return with a new album next year. On March 30, Island Records will release A Woman A Man Walked By, a collaboration between PJ Harvey and longtime co-conspirator John Parish. As previously reported , it's being billed as the follow-up to the extremely underrated 1996 Harvey/Parish album Dance Hall at Louse Point. (Via NME.com )

avatar van El Cumbre
John Parish zorgt voor de muziek, PJ Harvey voor de tekst en de zang, op deze mooie plaat. Hierbij staat de sfeer centraal, en in mindere mate de songs. De plaat is uit 1996 maar verwijst naar een stijl waar PJ Harvey 10 jaar later naar toe zal groeien, en niet alleen op hun laatste samenwerking.
"Is That All There Is?" is een leuke samenwerking met Mick Harvey, de ex-Bad Seed op een Leiber/Stoller liedje.
Mijn favorieten zijn echter "That was my veil" en "Civil War Correspondent", omdat voor mij de verhouding song/sfeer daar het lekkerst ligt. "Heela" is meer een traditioneler PJ Harvey liedje.
Al bij al een zeer geslaagde samenwerking, die ik misschien niet heel vaak zal beluisteren, maar wel steeds met zeer veel plezier.

avatar van Blus
Groeiplaat; wordt bij iedere luisterbeurt mooier

Arbeidsdeskundige
Wow! Dit is een beklemmend, donker en huiveringwekkend album. Dit is pure emotie die ze uitschreeuwt. De instrumentatie is apocalyptisch.