Warrior Soul - Last Decade Dead Century (1990)

Label: Geffen

1. I See the Ruins (4:58)
  2. We Cry Out (5:02)
  3. The Losers (6:16)
  4. Downtown (5:12)
  5. Trippin' on Ecstacy (4:43)
  6. One Minute Year (1:39)
  7. Superpower Dreamland (3:42)
  8. Charlie's Out of Prison (4:50)
  9. Blown Away (3:28)
  10. Lullaby (4:53)
  11. In Conclusion (6:35)
avatar van freakey
Machtige cd, luister eens naar The losers.... iemand.....

avatar van epicusdoomicus
Idd, zeker machtige cd. Indertijd was dit echt mijn band. Alles klopt. De teksten, de power, afwisseling tussen up-tempo en rustigere songs, charismatische zanger.

Er is er nog één!!!

pos
Prachtige cd dit. We cry out, lullabye, the losers. Fantastische nummers. Ooit 1 keer live gezien in ik meen de Groenoordhallen in Leiden. Samen met ik meen Dio en en nog een paar bands. Maiden of Megadeth ? Jee ik word oud.

avatar van freakey
Die hoes staat verkeerd...

avatar van milesdavisjr
De eerste plaat maakte een uitstekende indruk. We Cry Out, The Losers, Lullaby, nummers die een soort melodieuze trashrock laten horen. Lekker fel maar toch nooit de melodie uit het oog verliezen. Enig minpuntje is de productie, de sound blaast je niet omver, maar ach misschien is dat ook wel een beetje azijn pissen.

Dat doet Drugs, God and the New Republic anders wel!!

Needledose schreef:
Dat doet Drugs, God and the New Republic anders wel!!

Die plaat was inderdaad beter geproduceerd, hoewel plaat 3 mij nog meer kan bekoren qua details en sfeer.

avatar van freakey

Mijn favoriete Warrior Soul...

avatar van glenn53
pos schreef:

avatar van milesdavisjr
De eerste 3 Warrior Soul albums zijn uitstekend. Destijds louter positieve recensies, het publiek liet deze band echter links liggen. Onbegrijpelijk in mijn ogen.
Wat Kory hierna uitbracht heeft mij trouwens nooit zo kunnen bekoren.

glenn53 schreef:
Metallica

Mmm zeker weten ? Ik heb Metallica destijds gezien in Leiden samen met Queensryche. Daar zaten ze niet bij dacht ik.

avatar van glenn53
Dat was in 1988. Dit was in 1990 met Dio, Warrior Soul en Bonham.

glenn53 schreef:
Metallica

Maar je hebt wel gelijk zie ik na even googelen. Metallica, Dio, Bonham en Warrior Soul.
Was al vergeten dat ik Metallica ook daar 2 keer gezien heb. Fijne package trouwens

avatar van namsaap
Deze had ik vroeger overgetaped van iemand en grijsgedraaid. Kwam gisteren de LP ergens in de bakken tegen en meegenomen. Had de plaat denk ik al in geen twintig jaar gehoord maar de muziek heeft nog niets aan kracht ingeboet. En The Losers is episch.... nog steeds kippenvel....

avatar van milesdavisjr
Een prima debuut van Kory Clarke en zijn mannen. De band weet een boeiend geluid en dito songs voor te schotelen. De muziek is bij vlagen bijtend maar de heren verliezen de melodie nooit uit het oog. De eerste worp staat vol met maatschappijkritische songs, al dan niet ingegeven door de toenmalige president G. H. W. Bush. Maar dan de songs; deze zijn venijnig maar liggen ook fijn in het gehoor. The Losers, We Cry Out, Blown Away en Lullaby, stuk voor stuk uitstekende songs en die een mix vormen van hardrock, punk en wat alternatieve elementen. Het is echter jammer dat de productie niet knalt en het middenstuk in vergelijking met de gememoreerde nummers wat achterblijft. Desalniettemin een debuut waar de heren trots op kunnen zijn.

Tussenstand:

1. Last Decade Dead Century