Barbra Streisand - Classical Barbra (1976)

Label: Columbia

1. Beau Soir (2:42)
  2. Brezairola (3:47)
  3. Verschwiegene Liebe (2:57)
  4. Pavane (Vocalise) (5:29)
  5. Apres un Reve (3:23)
  6. In Trutina (2:11)
  7. Lascia Ch'io Pianga (3:38)
  8. Mondnacht (3:56)
  9. Dank Sei Dir, Herr (3:43)
  10. I Loved You (2:20)
avatar van FunkStar
1,0
Ik ben een grote Streisand fan maar met dit album heb ik helemaal niets. Ik begrijp dus ook niet waarom Barbra dit album heeft uitgebracht. Het zal voor de klassieke liefhebber misschien een mooi cdtje zijn maar mij kan het niet bekoren.

avatar van IntoMusic
Het waarom is vrij simpel en op Wikipedia wordt dat nog eens kort uitgelegd:

"Barbra Streisand's natural ability to make music takes her over to the classical field with extraordinary ease. It's clear that she loves these songs. In her sensitive, straightforward, and enormously appealing performance, she has given us a very special musical experience."

Ik vind dit album erg geslaagd en geeft maar eens haar diversiteit in zang aan. Tevens komt hier haar ongelofelijk mooie stem zeer goed uit en leent dit zeker voor klassieke stukken. Stukken als Brezairola, Pavane en Lascia Ch'io Pianga zijn van uitzonderlijke 'kippenvel'-kwaliteit. Iets heel anders dan wat ze hiervoor heeft gezongen maar een zeer mooie aanvulling. Als je natuurlijk wel open staat voor klassiek...