Da Beatminerz - Brace 4 Impak (2001)

Label: Priority

1. Intro / Live & Direct / Brace 4 Impak (3:06)

met Lord Tariq en Royce da 5'9"

2. Devastatin'....That's Us! (5:14)

met Black Moon en Lord Have Mercy

3. Hell Yeah, Oh Yeah (3:44)

met Billy Flames

4. Hustler's Theme (3:44)

met The Last Emperor

5. Bentleys & Bitches (3:18)

met Jayo Felony en Ras Kass

6. Best at That (3:49)

met Diamond

7. Extreme Situation (4:06)

met Cocoa Brovaz en Blackhearted Skavangers

8. Open (5:36)

met Caron Wheeler en Pete Rock

9. Take That (3:43)

met Flipmode Squad en Vinia Mojica

10. Drama (5:55)

met Shadez of Brooklyn

11. The Anti-Love Movement (5:09)

met Talib Kweli en Total

12. How We Ride (2:39)

met Heather B. en Freddie Foxxx

13. Shut da Fuck Up (4:54)

met Apani B. Fly en What What

14. Thug Love (4:32)

met Naughty by Nature

15. Let's Talk About It [T.R.O.Y. Remix] (4:55)

met Krumb Snatcha

16. Ghetto 2 Ghetto (3:12)

met Tefelar Cordell

4.5/5 dit is echt geweldig

avatar van P Jay
Helemaal niet dezelfde sound als Enta da Stage of Dah Shinin', maar dat verwachtte ik ook helemaal niet. Wat je hier krijgt zijn harde en "digitaler" klinkende beats. De gast-MC's doen hun ding op deze dirty-muddy beats met bijpassende harde en stoere taal. Heel wat gevloek en vuilbekkerij, maar veel MC's zijn wel niet de minste, dus je krijgt meer dan regelmatig leuke flows of rhymes.

Het is gewoon allemaal wat minder mijn ding. Teveel inhoudloze stoerdoenerij, de beats die vaak op hetzelfde concept teren dat me minder aanspreekt. Soms zijn de beats zodanig dirty en stoer dat het op den duur begint te lijken op beats voor acts als G-Unit. Dat is geen positieve evolutie.

Er staan hier wel enkele goede nummers op: Hustler's Theme, Best at That, Extreme Situation, Take That, Drama, How We Ride, Shut Da Fuck Up,... zijn best wel genietbaar.

Van de twee "slow-songs" "Open" & "Te Anti-love Movement" vind ik enkel Open geslaagd. De andere track, Talib Kweli-collab, is iets te zoetsapperig.

Voorlopig 3*. Er had gewoon veel meer ingezeten gezien het productieteam, de MC-cast,...

avatar van Santo09
Had hier meer van verwacht. Toen hij uitkwam in tweeduustenéén, had ik goede kritieken gehoord. Ik heb hem toen om de een of andere reden niet gekocht, maar onlangs toch aangeschaft. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog, maar gezien de producers en MC's, mogen die ook wel hoog liggen. Apani doet wat ze moet doen. Verder ben ik het eens met P Jay.

avatar van principal2000
Klinkt bij eerste scanbeluistering allemaal degelijk en soms zelfs prima. Maar zoals eerder aangegeven door anderen: het zijn prima producers en ze hebben flink getalenteerde MC-vriendjes een uitnodiging verstuurd. Toch blijft het album bij betere beluistering vlak en standaard zonder overigens echt slecht te worden. Ik ga voor een krappe 3*.

Rene1979
Track met apani is een knaller!