Sound City - Real to Reel (2013)

Rock / Score
Label: Roswell

1. Robert Levon Been, Dave Grohl en Peter Hayes - Heaven and All (5:25)
  2. Chris Goss, Tim Commerford, Dave Grohl en Brad Wilk - Time Slowing Down (5:56)
  3. Stevie Nicks, Dave Grohl, Taylor Hawkins en Rami Jaffee - You Can't Fix This (5:58)
  4. Rick Springfield, Dave Grohl, Taylor Hawkins, Nate Mendel en Pat Smear - The Man That Never Was (3:25)
  5. Lee Ving, Dave Grohl, Taylor Hawkins, Alain Johannes en Pat Smear - Your Wife Is Calling (3:22)
  6. Corey Taylor, Dave Grohl, Rick Nielsen en Scott Reeder - From Can to Can't (4:50)
  7. Josh Homme, Chris Goss, Dave Grohl en Alain Johannes - Centipede (5:10)
  8. Alain Johannes, Dave Grohl en Josh Homme - A Trick with No Sleeve (4:53)
  9. Paul McCartney, Dave Grohl, Krist Novoselic en Pat Smear - Cut Me Some Slack (4:37)
  10. Dave Grohl, Jessy Greene, Rami Jaffee en Jim Keltner - If I Were Me (4:13)
  11. Dave Grohl, Josh Homme en Trent Reznor - Mantra (7:44)
avatar van JVT
JVT
Best wel benieuwd naar dit album.
Cut Me some slack en From Can to Can't zijn alvast lekkere nummers.

avatar van oceanvolta
Staat nu ook op de luisterpaal.

avatar van keijzm73
Er is op voorhand al zoveel gezegd en geschreven over dit project van de frontman van 'Foo Fighters', dat ik huiverig was dat het allemaal flink tegen zou gaan vallen. Maar ik had gewoon vertrouwen moeten houden in Dave Grohl. Briljant!

'Sound City; 'That's it man'.

Wat een geweldig gave en bijzondere soundtrack is het geworden. Heerlijk! Kan niet wachten om de bijbehorende documetaire te zien. Staan sowieso geen mindere nummers op. Al wel een paar die er direct uitspringen, zoals het moddevette 'Your Wife Is Calling' en het mooi uitgebouwde 'Centipede'. Direct aansluitend 'A Trick with No Sleeve', gezongen door 'Josh Homme' (Queens of the Stone Age). De bijdrage van Paul McCartney op “Cut Me Some Slack' is ook zeer fraai en onverwacht hard. 'You Can’t Fix This' met 'Stevie Nicks' doen oude tijden herleven. Bij veel nummers/ het overgrote deel hoor je duidelijk de invloeden treug van Foo Fighters/ Grohl. Ook niet vreemd uiteraard. Vanwege z'n stem, maar zeker ook door het kenmerkende gitaargeluid.

Volgens Amazon en iTunes is de juiste tenaamstelling;
'Sound City: Real to Reel - Sound City - Real to Reel'

avatar van jellecomicgek72
Geweldige plaat. Ga vanavond even de docu kijken, heel benieuwd naar. Legendarische artiesten natuurlijk op dit album en het rockt ook lekker. Had deze niet zien aankomen.

avatar van JVT
JVT
Wat een zeer vermakelijke plaat is deze Reel to Real geworden. Niks bijzonder of geniaal maar gewoon een lekkere rockplaat. Enkel de laatste 2 nummers beschouw ik als missers, hier zit dan ook niks geen pit in.
Uitschieters voor mij zijn You can't Fix this, The Man that Never was en You're wife is Calling.

Zwan
Fantastische docu is het geworden, Sound City. Ben nu heel benieuwd geworden naar deze plaat.

avatar van Stickman10
Van wat ik gehoord heb van deze plaat klinkt erg goed!!!
Voor mij nu al het hoogtepunt is: You can't fix this...
Maar ja ik ben dan ook een Nicks Fan!!!
Leuk dat Dave Grohl dit soort samen werkingen doet,.

avatar van repelstefan
Ik vind het een degelijke rockplaat maar niet meer dan dat. Een paar prima tracks en een paar mindere. Geen uitschieters helaas.

Een geweldige rockplaat met alleen maar goede tot uitstekende songs. Dave Grohl is erin geslaagd zijn eigen talenten te koppelen aan de sterke kanten van de artiesten waar hij mee samenwerkt. En dat gaat van jong tot oud, van onbekend tot beroemd.

Het begint al geweldig met Robert Levon Been, van de Black Rebel Motorcycle Club. Heaven and All is een prachtnummer, waar de sterke zang van Been goed tot zijn recht komt.
Een volgend opvallend goed nummer is dat met... Stevie Nicks. Zij klinkt op haar best en het nummer is een fraaie combinatie van Grohls's muziek met Stevie's dromerige prachtstem. Dit nummer zou echt een topnummer van Fleetwood Mac hebben kunnen zijn.

Lee Ving's Your Wife Is Calling knalt in rap tempo uit je speakers. Een dijk van een nummer! Het laat ook zien dat het een afwisselend album is, deze Sound City, Real to Reel. Het wordt gevold door het fraaie From Can To Can't, wat het meeste een Foo Fighters sound heeft.
Josh Homme van QOTSA komt natuurlijk ook niet onverdienstelijk meedoen. Maar een ander die ook de show steelt is... Paul McCartney, met een heerlijk hard rock nummer, samen met de bassist van Nirvana, Krist Novoselic. Het slotnummer is ook nog het vermelden waard: het lange Mantra mag er wezen.

Veel afwisseling, maar toch voldoende samenhang, sterke nummers, top prestaties van de gastmuzikanten: een zeer geslaagd rock album, dit Sound City Real to Reel.

avatar van Kos
Kos
Benieuwd geworden na het zien van de toffe docu.

Oh, die heb ik echt net besteld op cdwow (maar 9,99 thuis gestuurd). Daar ben ik dus juist benieuwd naar. Hij staat op een 8 bij Imdb, dat is daar erg hoog.

avatar van Kos
Kos
Ga je zeker van genieten als je hiervan houdt.

avatar van Frenz
Net de docu gezien, prachtig, fors aantal persoonlijke helden voorbij zien komen, ben benieuwd of dit album net zo goed valt als de voorproefjes in de docu.
De passie waarmee al die mannen over analoog en het bijkomende vakmanschap icm met de creativiteit vertelden. En dat alles zonder echt af te geven op de huidige digitale generatie, heel mooi

avatar van james_cameron
De soundtrack van de gelijknamige documentaire van Dave Grohl, die ik nog niet gezien heb maar waar ik, mede door de muziek, alvast wel zin in krijg. Grohl omringt zich met een indrukwekkende groep muzikanten en zangers/ zangeressen, resulterend in overwegend sterke songs. Hier en daar een niemendalletje, zoals Your Wife Is Calling, maar het grootste gedeelte van de plaat is de moeite waard. From Can To Can't, met zang van Corey Taylor (Slipknot/ Stone Sour), is één van de hoogtepunten.

avatar van spinout
Het zijn de harde rock nummers die me overtuigen op dit album.

avatar van Luca Brasi
. "Direct aansluitend 'A Trick with No Sleeve', gezongen door 'Josh Homme' (Queens of the Stone Age). "

A trick with no sleeve wordt gezongen door Alain Johannes. Erg goede plaat met Centipede, Mantra, Heaven en All als hoogtepunten

avatar van Madjack71
Ik heb niet zoveel met Dave Grohl en de zijne, hoewel hij zich na Nirvana goed weet heeft staande te houden met zijn Foo Fighters. Dit Sound City heeft best wel een lekkere gruizige klank over zich en de variatie aan gastzangers zorgt voor een flinke diversiteit, zonder dat het te ver van elkaar komt te staan. Een geslaagd project.

De documentaire hierover is a.s. zaterdag om 21.30 uur op Nederland 3 te zien.

avatar van captain scarlet
De documentaire over de legendarische Sound City studio is 'n aanrader voor elke muziekliefhebber. Prachtig stukje historie. Ben hierdoor dit album nog meer gaan waarderen.