Queen - Jewels II (2005)

Label: EMI

1. Tie Your Mother Down [Air Guitar Edit] (4:00)
  2. Hammer to Fall [Single Version] (3:39)
  3. Bicycle Race (3:01)
  4. I Want to Break Free (3:19)
  5. Good Old Fashioned Lover Boy (2:58)
  6. Save Me (3:49)
  7. One Vision [Single Version] (4:02)
  8. I Want It All [Single Version] (4:01)
  9. Love of My LIfe (3:36)
  10. '39 (3:32)
  11. Made in Heaven (5:27)
  12. Seven Seas of Rhye (2:49)
  13. Now I'm Here (4:14)
  14. Keep Yourself Alive (3:48)
  15. These Are the Days of Our Lives (4:16)
  16. Teo Torriatte [Let Us Cling Together) [High Definition Mix 2005] (5:52)
avatar van bloempje24
Pfff Queen moet geen TOTO achtige band worden qua verzamelaars. De eerste Greatest Hits. oke, Maar Classic Queen, Queen Rocks etc etc.

Niet voor de liedjes, maar het is gewoon overbodig en niet nodig.

Deze is voor de Japanse markt, net als Jewels I

Commercie viert weer hoogtij met dit soort albums......

Tja...inderdaad een overbodige verzamelaar

avatar van Eddie
Voor bands als Queen is altijd een markt, er zullen altijd van dit soort overbodige releases uitblijven komen, kijk maar naar bands als Status Quo, Elvis, Rolling Stones, Golden Earring. Wanneer band eenmaal een bepaalde status hebben gehaald zullen dit soort releases onoverkomelijk worden, tenzij ze de zaken goed voor elkaar hebben en ze de rechten van hun song goed beschermd hebben. Kijk maar baar bands als U2 (volgens mij zijn daar niet zo gek veel verzamelaars van) en The Beatles (valt volgens mij ook wel mee).

Maar ik ben het wel met jullie dat het volstrekt overbodige releases zijn (GH I & II waren toch afdoende, dit aangevuld met wat Live DVD's moet genoeg zijn)

Eddie schreef:
en The Beatles (valt volgens mij ook wel mee).

Al eens "The Beatles" ingetypt bij MuMe?

avatar van Eddie
Je hebt gelijk, slecht voorbeeld.

avatar van lebowski
avdj schreef:
Tja...inderdaad een overbodige verzamelaar

Vanwaar dan de toevoeging?

avatar van Eddie
Zo kun je wel vaker albums in twijfel trekken, echte om de sit zo compleet mogelijk te houden moeten alle releases toegevoegd worden ook de in onze ogen overbodigen.

avatar van avdj
Dat is inderdaad de reden. Een compleet MuMe.

avatar van lebowski
Prima reden . Hoeveel albums zouden er eigenlijk bestaan?

avatar van avdj
Haha, nog veel meer Die komen later wel

avatar van Eddie
Ik denk dat we nog niet de helft van alle uitgebrachte platen op de site hebben staan

avatar van avdj
Je bedoel dus van alle artiesten? Nee, dan zitten we inderdaad nog lááááng niet op de helft. Wat Queen betreft wel.

avatar van Eddie
Uiteraard van Queen wel maar ik bedoelde inderdaad van alle uitgebrachte albums in het algemeen.

avatar van avdj
Oke. Maar van Queen zijn er even goed nog wel een paar hoor

avatar van Drs. DAJA
Als ze hier nou eens een boeiende DVD bij uitbrengen...
Teo Torriate clip...

The Golden Collection
Jewels I
Jewels II
Queen Rocks

Het is toch ook om moe van te worden...

avatar van avdj
"In Vision" en "Gold" mogen bij de lijst.

avatar van Drs. DAJA
Queen Rocks
In Vision
Gold

avatar van avdj
Greatest Hits is nog een rode, Amerikaanse versie van. brengt het totaal op dertien waarvan dik de helft na Freddie's dood.

avatar van bloempje24
En de overbodige livealbums, zoals Live Magic

avatar van HiLL
avdj schreef:
Al eens "The Beatles" ingetypt bij MuMe?

Ja JOUW schuld!

Dat weet ik.
Maar Queen is ook al aardig op weg.

Nog even en er zijn meer verzamelaars van Queen dan reguliere albums ....

EVANSHEWSON
Dat is absoluut waar, what's the point nog van zo'n album als dit?
Lijkenpikkerij, uitmelkerij, gewoon nog wat centjes uit de idolate fan zijn zakken kloppen?

Ach, ik wil dit schijfje niet eens meer quoteren, ze kunnen inderdaad nog duizend anders samengestelde plaatjes uitbrengen.
Van een band die al...hoelang? ....... euh... een kleine 15 jaar steendood is?

avatar van kaztor
Eddie schreef:

Ze komen anders al aardig op gang de laatste jaren.
De eerste 'anniversary' is ook al verschenen, want die moeten we ook niet vergeten: De Anniversary-melkkoe.

Is ook al bij Queen lansgeweest (Night At The Opera).

Joy
off topic

u2 is de laatste 10 jaar toch niet meer relevant
verzamelwerk van na die tijd al helemaal nie

dit plaatje ook redelijk overbodig

Dit album hoort helemaal niet thuis op deze site.
Dit is een japanse release, speciaal voor de japanse markt. Dat zie je trouwens ook aan de nummers die er op voorkomen. En hebben jullie dit album hier al in de winkel gezien? Ik niet!

Queen heeft verschillende Greatest Hits albums afhankelijk van het territorium omdat ze nummers hebben die wel een hit waren in bijvoorbeeld Japan(zie bv teo torriatte) maar niet in Europa of de VS.

En vanuit commercieel oogpunt was dit een voltreffer.
Ik geloof dat van Jewels 1 en 2 er meer dan 3 miljoen verkocht zijn.

avatar van djarend
Dan moet je toch eens in mijn winkel komen, ik had hem wel staan, inmiddels paar keer verkocht en uit de collectie gehaald, dat wel.... er zijn altijd queen gekken zoals ik die alles willen hebben, daarvoor worden die cd's overigens niet uitgebracht want dat zou niet genoeg opbrengen,

Pieter Paal
Ik zit al jaren te wachten op 'Queen Rocks II'.

Vreemde commentaren en lage cijfers ook bij Queen Jewels II. Inderdaad bedoeld voor de Japanse markt, maar juist daarom boeiend. Jewels I & II vormen een uitstekende verzameling Queen songs en dit alles in optimale geluidskwaliteit (want Japanse remastering en cd's). Inmiddels ook op SHM cd.

avatar van Mssr Renard
Jewels 1 en Jewels 2 zijn prima verzamelaars, bedoeld voor de Japans/Koreaanse markt. Er staan wat bijzondere versies op, dus misschien ook wel leuk voor de Queen-verzamelaarverzamelaars.

De boekjes zijn erg uitgebreid met bio's van de bandleden en een essay. Maar ik kan het niet lezen.