Santana - The Best Of (1998)

Label: Sony

1. Jingo (4:14)
  2. Evil Ways (3:55)
  3. Black Magic Woman / Gypsy Queen (5:20)
  4. Oye Como Va (4:18)
  5. Samba Pa Ti (4:46)
  6. She's Not There (4:10)
  7. No One to Depend On (5:32)
  8. Open Invitation (4:46)
  9. Hold On (4:24)
  10. Bella (4:30)
  11. Winning (3:28)
  12. All I Ever Wanted (4:03)
  13. Dance Sister Dance (Baila Mi Hermana) (8:16)
  14. Europa (Earth's Cry, Heaven's Smile) (5:06)
  15. Everybody's Everything (3:31)
  16. Soul Sacrifice (6:35)
avatar van Hendrix4live
Er staan goeie nummers op. Maar ook hele saaie of hele zijkliedjes. Doodzonde. Soul Sacrifice, Jingo, Evil Ways, Black Magic Woman/Gypsy Queen, Oye Como Va, Samba Pa Ti , She's not There dat zijn in iedergeval hele goeie. En je ziet het al. Het zijn vooral de eerste liedjes. Dan komen er een paar slechte (zelfs een beetje discoachtig) en het eindigt met het fantastische nummer dat vooral bekend is geworden van Woodstock, Soul Sacrifice.

avatar van sierrra
Altijd al wat van Santana in mijn bezit willen hebben, dus deze cd maar eens aangeschaft. Er zullen vast wel completere verzamelalbums van Santana zijn uitgekomen, maar als ik een verzamel cd aanschaf wel ik ook echt maar één cd en niet een dubbel of driedubbel exemplaar met gelijk 50 nummers erop. Ik ga ook niet mee in het commentaar van hierboven. Naast de (mij) bekende nummers staat er genoeg moois op dit album. Neem bijvoorbeeld het slot van Dance Sister Dance. Schitterend. Zeker er staan ook wat rustige nummers op dit album, maar die vind ik zeker niet slecht of zeikerig.

avatar van sierrra
Ik doe er nog een halfje bij. Als gitaarliefhebber vind ik dit toch wel een heerlijk album. Het drumwerk is overigens ook super geil.