Rokia Traoré - Beautiful Africa (2013)

Mali

4. Ka Moun Kè (6:26)
  5. Mélancolie (4:08)
  6. N'Téri (9:27)
  7. Tuit Tuit (5:24)
  8. Beautiful Africa (3:34)
  9. Sarama (5:04)
avatar van Yann
Nog een dagje en dan hopelijk gauw in de brievenbus! Zeer genoten van de voorgangers en de eerste indrukken van Beautiful Africa zijn ook erg genietbaar: evenals de prachtige videoclip bij het nummer Mélancolie.

avatar van Mssr Renard
Mooie mix tussen wat meer traditionele muziek en westerse fusion. Ik houd van zowel de wat traditionelere muziek, als de wat meer 'opgefunkte' electrische benadering van het genre zoals het groovende Melancolie.

Het is productioneel echt fantastisch, het klinkt warm en ruimtelijk, open. De zang van Rokia heeft een duidelijke hoofdrol maar er zijn ook genoeg instrumentale stukken om van te genieten, zoals het wonderschone gitaar- en ngoni- (een traditioneel west-afrikaans snaarinstrument).

Vooral het wat langere en hyptoniserende N'Teri is wonderschoon.