Neon Neon - Praxis Makes Perfect (2013)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Electronic / Pop
Label: Lex

1. Praxis Makes Perfect (2:54)
  2. The Jaguar (3:02)
  3. Dr. Zhivago (3:51)
  4. Hoops with Fidel (2:54)
  5. Hammer & Sickle (2:52)
  6. Shopping (I Like To) (3:07)
  7. Mid Century Modern Nightmare (1:59)
  8. The Leopard (3:16)
  9. Listen to the Rainbow (3:25)
  10. Ciao Feltrinelli (4:02)
avatar van music4life
Leuk plaatje, lekker vrolijk en toegankelijk in het gehoor.

I've got the books, you've got the looks

avatar van E-Clect-Eddy
Het eerste nummer op het nieuwe album van Neon Neon doet me denken aan Robin Scott's M (die van Pop Muzik). De eerste twee albums van M waren een perfecte mix van Pop, Dance, Synthpop met een vleugje New Wave en een hint naar het exotische. Dat gevoel krijg ik ook een beetje bij dit album maar ook echot 10cc mee vooral als ik de songtitels bekijk. De stem van Gruff Rhys (Super Furry Animals) doet me dan weer denken aan Jim Noir. Het doet me dus allemaal aan begin 80s muziek denken zelfs Art of Noise, Sparks. Of aan Toni Basil en Amanda Lear zoals in Shopping (I Like To). Aan dat nummer werkt ook Sabrina (Salerno) mee wel bekend van de ondeugende video voor Boys (Summertime Love).

Mijn favoriet is Mid Century Modern Nightmare die volgens mij het meest dansbare is op dit album. Heel het album ligt lekker in het gehoor en na 6 keer luisteren 3,5 sterren maar neig naar 4.

zalwelnikszijn!
Op zijn best heeft het erg sterke, melodieuze, catchy nummers, maar een album lang in dit stijltje.. Het had gekund, maar voor mij kakt het naar het einde toe toch een beetje in. De laatste drie nummers. Wat het concept niet ten goede komt, maar daar moet ik me toch nog in inlezen. Positief daaraan: zo leer/lees je nog eens wat. Lekker weirde clip trouwens van Hammer & Sickle.

zalwelnikszijn!
Typisch het soort album dat reeds bij release verdwaalt en nooit meer terugkomt. Nu snap ik dat marketing een vies woord is - terecht - maar nondegodver, dit verdient aandacht. Al is het maar een streepje. Vandaar een tweede berichtje.

Man man, ''Mid Century Modern Nightmare'' is fantastisch. De Italiaans sprekende mevrouw doet het 'em. Verder toch wel onder de indruk van het album. Erg apart en een prachtig, overtuigend uitgewerkt concept.

avatar van Lars Muziek.
'In stijlen als, disco, elektro, en pop, maar vooral een origineel geluid in eigen stijl'

Aparte nummers met leuke geluidjes tussen door en zelfs onverwachtse melodieën in sommige nummers. Met het album 'Pixies Makes Perfect' probeert Neon Neon hun eigen stijl er aan vast te houden. Het album wordt afgesloten met het tiende nummer 'Ciao Feltrinelli' met op het eind een hangend toepasselijk geluid, persoonlijk een net aan kleine vier sterren.