Nine Horses - Snow Borne Sorrow (2005)

Rock / Avant-Garde
Label: Samadhisound

1. Wonderful World (6:02)

met Stina Nordenstam

2. Darkest Birds (5:04)
  3. The Banality of Evil (8:00)
  4. Atom and Cell (7:06)
  5. A History of Holes (8:03)
  6. Snow Borne Sorrow (6:24)
  7. The Day the Earth Stole Heaven (3:19)
  8. Serotonin (5:54)
  9. The Librarian (9:00)
  10. Birds Sing for Their Lives * (7:08)

met Stina Nordenstam

avatar van Premonition
Zag dat ik dit fraaie (maar door mij vergeten) album nog niet had gewaardeerd. Even rechtgezet.
De link met Procupine Tree (behalve dat Barbieri daar deel van uit maakt) zie ik niet zo. Mss dat Mjuman bedoelt dat Sylvian en Wilson beide een hang naar het Boeddhisme hebben? Alleen Up the Downstairs (en da's nog zonder Barbieri) komt enigszins in de buurt.

avatar van perrospicados
Het is wel jammer dat Steve Jansen niet meer samenwerkt met zijn broer. De cooperatie met Thomas Feiner levert ook mooie resultaten op maar de broertjes is is fijner

avatar van davevr
Wat een goede plaat dit. Aangeraden door de AI van Tidal die mijn smaak ondertussen kent
Sylvian kan zich soms verliezen in artyfarty gedoe maar dit is goed. Stina klinkt als de Björk van den Aldi dus daarom geen 5*

avatar van Poles Apart
Liefhebbers opgelet: deze komt op vinyl uit voor Record Store Day in april.