DFA Records - Holiday Mix 2005 (2005)

Dance
Label: DFA

1. Black Dice - Smiling Off [DFA Remix / Luomo Remix] (5:30)
  2. LCD Soundsystem - Too Much Love [Rub 'N' Tug Mix] (7:03)
  3. The Juan MacLean - Give Me Every Little Thing [Eric B Dub] (4:49)
  4. The Juan MacLean - Tito's Way [Reverso 68 Remix / LP Version / Booka Shade Remix] (7:43)
  5. The Juan MacLean - Give Me Every Little Thing [Cajmere Remix / XPress 2 Bonus Beats / Putsch 79 Remix] (4:00)
  6. Black Dice - ABA (2:00)
  7. Delia Gonzalez & Gavin Russom - #5 (3:35)
  8. LCD Soundsystem - Tribulations [Tiga Remix] (7:53)
  9. LCD Soundsystem - Daft Punk Is Playing at My House [Soulwax Shibuya Remix] (5:25)
Hmmm, kan me herinneren dat ik hier alleen 'electronic' bij het genre had neergezet. Met 'dance' kan ik zeer zeker mee gaan (de vorige keer dat ik een album toevoegde was nog met de vorige genre-indeling), maar met rock heeft dit niet veel meer te maken. Normalitair zou je de eerste tracks van LCD Soundsystem als rock op kunnen merken, maar ze klinken hier heel anders dan het origineel...

Maar goed, over de muziek zelf. Dit is een van mijn betere aankopen van het jaar. Een heerlijke sampler van het DFA-label, die ook maar 7 euro kost. De eerste keer dat ik hem hoorde was na een avond uit gaan. We zaten in de woonkamer nog wat na te kletsen en een vriend zette dit plaatje op. Om even te laten horen. Voor we er erg in hadden, was ie al voorbij. En nog eens... Toen was het half 8 's ochtends. De tijd vliegt met deze muziek.

Het is allemaal fijn aan elkaar gemixt en de opbouw is ook zeer goed. Van heel chill naar iets drukker. Voorlopig geef ik 4 hele ruime sterren, misschien dat er nog eens een halfje bij komt.

avatar van T.O.
herman schreef:

Vergeef mij...

Ik ken het DFA-label ook vrij goed, en dingen als LCD Soundsystem en Black Dice hebben toch wel een aantal (dansbare) rocknummers gemaakt. Maar goed het zou kunnen dat de meeste van deze remixen puur dance zijn, ik heb ze nog niet gehoord.

Black Dice ken ik dan niet (wel 's geluisterd, maar het deed me op dat moment helemaal niets en vervolgens links laten liggen), maar wat LCD Soundsystem heb je natuurlijk hardstikke gelijk. Maar goed, de originelen klinken heel anders dan wat je op dit plaatje hoort.

avatar van I-do-not-exist
Ik ben niet anders gewend van DFA, maar deze mix is echt weer briljant. Ik loop wat jaren achter, maar er is echt een wereld voor mij open gegaan met het ontdekken van dit label. Zo hoort dance-muziek dus te zijn.
Gisteren had ik dit op tijdens het hardlopen en ik liep een recordtijd ondanks de sneeuwbuien, dus daar is het ook zeer geschikt voor.
De toptracks vind ik Tito's Way en Smiling Off.