Erol Alkan - A Bugged Out Mix by Erol Alkan (2005)

Dance / Rock
Label: Resist

1. Deep Purple - Hush (0:37)
  2. Soulwax - E Talking [Nite Version] (5:24)

met Nancy Whang

3. Freaks - The Creeps [You're Giving Me) (Steve Bug Remix] (4:24)
  4. Roman Flügel - Geht's Noch? (3:13)
  5. Ada - Our Love Never Dies (4:48)
  6. DJ T - Time Out (4:46)
  7. [T]ékël - Vladivostock (3:26)
  8. Spirit Catcher - Voo Doo Knight (5:39)
  9. Francisco - Fregna the Age (4:44)
  10. Etienne de Crécy en Simian - Fast Track / Never Be Alone (A Cappella) (6:20)
  11. Steve Bug - That Kid [HA.TE. Mix] (4:26)
  12. Vicarious Bliss - Theme from Vicarious Bliss [Lifelike Goes to Disco Remix] (3:57)
  13. Tiga - Move Your Body [Only 4 Erol Mix] (4:41)
  14. Alter Ego - Rocker (Erol Alkan's Deaf Disco Revised) (7:03)
  15. SebastiAn - Dolami (3:24)
  16. New Fast Automatic Daffodils en Goldfrapp - Hexagon Spring / Strict Machine (A Cappella) (2:14)
  17. Wink en The Rapture - Higher State of Consciousness / House of Jealous Lovers (A Cappella) (7:08)
  18. Rare Bird - Passing Through (4:43)
  19. And The Lefthanded - Love Me Now (2:16)
  20. The Concretes - Miss You (3:32)
  21. Magnet - Willow's Song (4:39)

met Paul Giovanni

22. The White Noise - Your Hidden Dreams (4:34)
  23. Julie London - End of a Love Affair (2:16)
  24. Gonzales - Overnight (3:16)
  25. Campag Velocet - Obsessed with Gloom (3:29)
  26. Trespassers William - Vapour Trail (4:51)
  27. Wimple Winch - Lollipop Minds (3:05)
  28. Caspar Babypants - Rainbow Chaser (2:31)
  29. M83 - Birds (1:01)
  30. DJ Koze - Kuschelrock (2:51)
  31. Justin Robertson Presents Revtone - Love Movement [Ulrich Schnauss Remix] (3:48)
  32. Imagination - Just an Illusion (6:14)
  33. Implog - Holland Tunnel Dive (7:25)
  34. Clinic - Come into Our Room (3:40)
  35. Spacemen 3 - Big City [Remix] (10:52)
Ik ga deze voor Sinterklaas vragen.

Die mash up van Etienne de Crecy en Simian (track 10) is echt te gek voor woorden. Zou wel eens uit kunnen groeien tot soort lijflied van me.

avatar van T.O.
Van nature heb ik iets tegen 'rock'-achtige dance-dj's, maar dit ziet er toch wel interessant uit

Ik luister vooral naar de eerste CD en dat is toch wel een erg fijne, energieke plaat.

Erol Alkan is echt een held, ik heb echt het gevoel dat hij het maximale uit zijn platen en apparatuur weet te halen. Zo'n Vladivostok is bv. best een tam nummer, maar in deze context is het echt heerlijk.

Hij is briljánt!

Ja, hij is geweldig. Blijkbaar is ie de vaste verjaardagsDJ van Rauw, want vorig jaar was ie er ook in november.

Uhu Maar hij draaide echt goed, heb het publiek nog nooit zo enthousiast gezien, de hele sfeer en harmonie die er hing was echt.. prachtig! En hij heeft nog heel zwoel in m'n camera gekeken!

avatar van luc011190
Ik ben hier toch wel heel erg benieuwd naar. De laatste tijd luister ik veel van dit soort muziek (remixes, djsets...), en het bevalt me erg goed.
Zo'n Justice/Etiènne-mashup maakt me echt nieuwschierig

avatar van luc011190
Erol Alkan is, samen met Justice, toch wel de man die mij ontzettend enthousiast heeft gemaakt over dancemuziek, vieze distortie en het mixen in het algemeen.
Ik luister bijna niet anders meer, er zijn zoveel vette electronummers en knallende remixen te vinden waar ik helemaal wild van word.
Met de 2e cd (de Bugged In Selection) ben ik nog niet zo bekend. Maar de eerste rockt, scheurt en kraakt als een gek. Geweldig. Ook een geniaal idee om de mix met Hush van Deep Purple te beginnen, aangezien de meeste electrodistortiegeluiden, toch op elektrische gitaren gebaseerd zijn.
Verder kan ik op de Bugged Out Mix eigenlijk geen slecht nummer bedenken, The Creeps is wel een klein favorietje aan het worden.
Door de waarde die de cd voor me heeft, een soort van eye-opener, een plek in mijn top10

avatar van luc011190
Eigenlijk kan ik het niet maken om dit in mijn top10 te zetten. Ik voel namelijk de 2e cd, tot nu toe, totaal niet. Echte zemelmuziek.

Ik ben wel nog steeds helemaal weg van de 1e cd, die verdient echt een dikke 5. Fantastisch!

avatar van levenvergeten
Ik vind die tweede CD ook niet echt goed, maar het laatste nummer van de 1e CD

Toch jammer dat ie geen eigen artiestenpagina heeft, anders zou ik daar mijn lof kunnen uiten over sommige andere sets van hem. Zit nu zijn Breezeblock mix uit 2002 te luisteren. De mix waardoor ik hem leerde kennen. De mix die nog altijd ongekend euforisch klinkt. De mix die 5 dikke sterren verdient!

Ik heb hem vanochtend gedownload en ik ga hem nu beluisteren

*Is die sebastian met dolami, SebastiAn uit Frankrijk ??*

CD1 is heel vet, alleen jammer dat CD2 dat niet is
Absolute uitblinker: Etienne de Crécy / Simian - Fast Track / Never Be Alone (A Cappella), ook omdat dat nummer 'Fast Track' in de Essential Mix van Mylo zit (geloof ik), en die herkende ik dus en toen kwam Never Be Alone er ook nog is een x doorheen, echt een heerlijke mix

*3,5

Freekje schreef:
Ik heb hem vanochtend gedownload en ik ga hem nu beluisteren

*Is die sebastian met dolami, SebastiAn uit Frankrijk ??*

ja.

luc011190 schreef:

ja.

Ik had het al gezien Gewoon eff zijn EP's bekeken op de site Maar toch bedankt

Er is nu ook een nieuwe versie van The Creeps door Freaks, met Princes Superstar-achtige vocalen. Beetje makkelijk, maar wel lekker.

herman schreef:

Ik zag hem bij TMF langskomen

avatar van Ollie
Iemand wel eens de remix gehoord van i don't feel like dancing, die vind ik zelf wel lekker klinken!

vondeich
4,5* voor CD 1
3* voor CD 2

3,75*, zal voorlopig 3,5* worden, maar wellicht ooit 4* worden

Erol Alkan heeft op een geweldige songkeuze gemaakt!!
Etienne de Crécy / Simian - Fast Track / Never Be Alone (A Cappella)

JustaRascal
Lekker hoor, Is ti op de cd met losse nummers of 1 lange track?

Losse nummers (zoals elke mixCD volgens mij).

JustaRascal
Ik vroeg het maar ff, de download die ik heb is namelijk 1 lange track.

avatar van Leonard91
Cd 1 is toch wel een lekker knallend plaatje. Alleen hoef ik nummers als The Creeps en Geht's Noch? echt niet meer te horen, vooral de tweede helft van de eerste Cd is erg geslaagd.
Ik verwachte niet zoveel van Cd2 maar ook die vind ik geslaagd. Allemaal fijne, rustige nummers die goed bij elkaar passen, het is alleen een beetje teveel van het goede.
Al met al een 4*, want een goede plaat is het zeker.

Cd2 is vooral een plaat waar Alkan zijn liefde voor snuisterijen als psychedelica en jaren '60 electronica in kwijt kan. Ergens wel jammer dat ie nooit meer zo draait, al begon ie vorige week in A'dam nog wel zijn set met David Bowie's Oh! You Pretty Things.

avatar van KidChino8
is dit echt zijn enige werk? (naast het producen van late of the pier's album)

Nee, hij heeft nog wel meer gedaan. Veel productiewerk, remixen en ook nog wat eigen bandjes, waarvan dit de bekendste is: http://www.discogs.com/release/1435141

Maar Alkan maakt idd vrij weinig zelf muziek. Hij produceert veel en ontdekt nieuwe artiesten (zoals Justice). Maar meer doet hij ook niet geloof ik, toch jammer dat hij zelf geen muziek maakt.

Hij maakt dus wel zelf muziek, alleen is dat minder bekend.

Jah sorry, had je berichtje een beetje verkeerd gelezen

tuktak
En wat vinden de fanaten heden ten dage van deze mix? Ik hoor hem nu (nav deeltje 2) en het klinkt allemaal wel wat aan de behaarde kant. Het lijkt meer een momentopname dance uit 2005 te zijn dan een tijdloos mixalbum. cd2 is overigens wel nog prima te doen, al moet gezegd dat deze vergeleken met de bugged in 2012 net iets minder geraffineerd klinkt.

Ik vind hem nog steeds leuk, maar als ik een oude mix van Erol wil horen grijp ik meestal naar zijn Essential Mix uit 2007 (kan er een jaar naast zitten) of iets uit 2002. Dit is inderdaad wel heel erg een momentopname. Deel 2 vind ik echt veel beter.