Roger Daltrey - McVicar (1980)

Score
Label: Polydor

1. Bitter and Twisted (4:08)
  2. Just a Dream Away (4:15)
  3. Escape Part One (4:00)
  4. White City Lights (3:18)
  5. Free Me (4:00)
  6. My Time Is Gonna Come (3:18)
  7. Waiting for a Friend (3:24)
  8. Escape Part Two (4:01)
  9. Without Your Love (3:19)
  10. McVicar (2:50)
avatar van musician
The Who films presents....

En dan een soundtrack van de film McVicar met zang van Roger Daltrey. De muziek is van de leden van The Who en wat gasten.

De single Without your love werd destijds maar toegeschreven aan Roger Daltrey. Maar de hele soundtrack wordt niet toegedicht aan de hoofdrolspeler. Als je de rug leest van de cd zijn er geen uitvoerenden. Er staat alleen McVicar.

Durfde The Who de credits niet aan voor deze muziek? Ze waren ongeveer tegelijkertijd ook bezig met Face dances. Without your love kwam op 21 maart 1981 in de Top 40 binnen, You better you bet op 28 maart.

Met raadselen omgeven maar ik denk....dat Townshend & Co. de muziek voor deze film niet goed genoeg vonden om als The Who te mogen worden gekwalificeerd.

Een jaar later bracht The Who It's hard uit, nou, in dát specifieke geval durf ik wel aan te geven dat ik McVicar leuker vind.
Ik heb ook niet veel problemen met solo albums van Daltrey en McVicar zit daar nu net een beetje tussen in: is dit solo of The Who? Waarbij aangetekend dat het op zich bijzonder zou zijn, Daltrey solo en dan ondersteund door Townshend, Entwistle en Kenny Jones.

Maar goed, laten we het dan houden op één van de betere solo-albums van Daltrey. Doordat het een soundtrack is twee (niet eens onaardige) instrumentale tracks, Escape part one en part two.

Maar voor het overige staan er een paar prima rocksongs op-z'n-Daltreys op, Without your love is daarin nog een rare rockballad (maar niet eens slecht). My time is gonna come, Free me (2e single) en McVicar zijn allen uitstekende tracks.

Voor mij is het album 3,5*** waard; gezien het nogal treurig lage gemiddelde zal ik over mijn hart strijken en naar 4**** gaan.