Leonel García - Todas Mías (2013)

1 stem

Mexico
Label: Sony

1. Te Voy a Perder (4:50)

met Ha-Ash

2. Que Lloro (4:02)

met Carla Morrison

3. Te Besé (4:13)

met María José

4. Cállate (2:53)

met Paty Cantú

5. Me Dediqué a Perderte (4:01)

met Thalía

6. Confieso (3:55)

met Natalia Lafourcade

7. Perdono y Olvido (3:33)

met Ana Torroja

8. Te Ví Venir (3:45)

met Rosana

9. Sirena (4:05)

met Lila Downs

10. Cuando Digo Tu Nombre (4:16)

met Malú

11. Tócame (3:45)
  12. Una Vida (3:38)
avatar van E-Clect-Eddy
Een album vol ingetogen Latin Pop duetten van Leonel García, een Mexicaanse singer-songwriter met bijna 20 jaar ervaring en een Latin Grammy op zak.

Bijna allemaal ballads, nergens te zoet noch te veel pathos en gelukkig is er ook het nummer met Lila Downs (Sirena / Zeemeermin) waar het tempo iets omhoog gaat en er Tex-Mex / Norteña invloeden te horen zijn.

De nummers zijn goed geschreven en gaan over relatieproblemen, nergens vernieuwend maar zitten prima in elkaar en de zangeressen die Leonel heeft uitgekozen passen qua stem goed bij hem. Zelf beschikt hij ook over een prima heldere stem met een wat melancholische klank. Hij weet ook precies wat hij hij wel en niet kan met die stem waardoor het allemaal heerlijk natuurlijk klinkt en ook nergens een auto-tune waar te nemen, is ook eens fijn.

Favorieten: Te Voy a Perder (ik ga (je) verliezen) met Ha-Ash, Cállate (still of hou je mond) met Latin legende Thalia, Que Lloro (wat gehuild) met de eeuwige kinderstem van Carla Morrison en het eerder aangehaalde nummer met Lila Downs.

Het lijkt er overigens op dat diverse nummers op dit album covers zijn van Leonel's eigen werk als lid van het duo Sin Bandera