Jay-Z - Magna Carta... Holy Grail (2013)

Label: Roc Nation

met Rick Ross

5. Oceans (3:58)

met Frank Ocean

6. F.U.T.W. (4:02)
  7. Somewhere in America (2:28)
  8. Crown (4:33)
  9. Heaven (4:03)
  10. Versus (0:51)
  11. Part II (On the Run) (5:33)

met Beyoncé

12. Beach Is Better (0:55)
  13. BBC (3:12)

met Nas

14. Jay-Z Blue (3:50)
  15. La Familia (3:33)
  16. Nickels and Dimes (5:03)
  17. Open Letter * (2:41)
Holla schreef:

Dat denken we allemaal op Hoodlum Havoc na dusja... ''Keiharde bewijzen'' zijn er naar mijn mening totaal niet. Maar de jongen moet geloven in waar hij in wil geloven

Ja geloof er dan niet in en volg die politici en dergelijke dan maar blindelings, en laat u eigen maar dom en chippen wat ze nu in Amerika aan het doen zijn om de mensen te beschermen tegen zogenaamde ''terroristen'' die er niet zijn.

Ze gaan overal in heel de wereld oorlog maken en uitlokken voor geld en totale controle te hebben, afrikanen tegen elkaar opzetten voor den diamant, het midden oosten lastigvallen voor olie. Artiesten laten godverdomme hun ziel verkopen aan de duivel en dat zeggen ze meer maal in hun liedjes maar kom het is maar ''entertainment'' volgens de mensen zonder te weten dat ze het eigenlijk echt wel menen.

Jullie hebben zeker nooit naar 2pac geluisterd? Die kerel sprak kei hard de waarheid tegen mensen maar jullie ontkennen het allemaal maar dus 2pac maar een leugenaar en een aandacht zoeker? 2pac waarschuwde zijn fans voor de Illuminati in zijn muziek en interviews maar hij sprak teveel dus hebben ze hem maar vermoord, ach ja volgens jou is 2pac dus en leugenaar en is het allemaal bullshit.

Wel geloof jij maar in die illusie maar op een dag gaat dit waarheid worden en dan wil ik jou nog eens horen zeggen dat het allemaal maar ''entertainment'' en bullshit. Mensen zoals jij zijn naïef en noem ik sheeple. Laat u leven maar leiden door satanistische leiders. ik ga hier niet verder op in ik want ik heb geen zin om met een paar ongelovige thomassen te discussiëren.

Salut en de kost.

avatar van Bedorvenkebab
HoodLum Havoc, vandaag ben ik het met je eens man. We pakken ze.

avatar van Holla
HoodLum Havoc schreef:

Salut en de kost.

Lieve Hoodlum Havoc, lieve onschuldige Hoodlum Havoc.... Je doet precies waar je tegen vecht. Je vertelt me dat ik niet ''blind politici moet volgen enzo'' (wat ik sowieso al niet doe maar dat terzijde), en vervolgens geloof je zelf blind 2Pac én Eminem? Je begrijpt wat ik met deze statement bedoel.

Overigens vind ik het ietwat onaardig van je dat je mijn mening niet respecteert hierover en je zelf wel je mening oplegt aan iedereen op een site die gaat over muziek beoordelen.... Niet lief HH!

Maar je hebt vast gelijk, want ik ben stiekem genoeg de illuminati, en omdat jij die ene bent die dit gaat veranderen heb je me ontmaskerd! Omdat jij geen geld meer steekt in mijn praktijken, alleen jij, stoppen al mijn afschuwelijk vreselijke praktijken. De enige manier die je noemt om mij tegen te houden is onmogelijk, wat je vast aan mijn sarcasme kon merken, mijn beste .

Of misschien ben jij wel de illuminati en is dit omgekeerde psychologie!? Ik heb je wel door!

Holla schreef:

Euh wtf??? Neem jij pillen ofzo?

avatar van Silky & Smooth
Het wordt tijd dat de MusicMeter-illuminati hier een bezem door dit topic haalt...

nedbed
Haha wat is dit nou weer allemaal?? Album wordt steeds saaier trouwens, ik haal er nog een halfje van af.

avatar van Bedorvenkebab
HoodLum Havoc schreef:

Euh wtf??? Neem jij pillen ofzo?

Hey.

avatar van Raul
haha, vermakelijke discussie dit
en die Hoodlum Havoc met zijn stoere naam is helemaal schattig; "MAAR HEB JE WEL EENS NAAR 2PAC GELUISTERD DAN?!"

ik denk eerder dat jij aan de pillen zit dan Holla, vriend

en ik heb wel eens van Google gehoord en ben ook wel op de hoogte van de zogenaamde Illuminati maar ik vroeg me eigenlijk vooral af hoe het zich uit dat bijvoorbeeld Jay-Z bij de Illuminati hoort en waarom wij daar dan precies last van hebben

album blijft matig by the way

avatar van Silky & Smooth
Net binnen! De Deluxe Editie is behoorlijk vet! Klik

avatar van kobe bryant fan
Erg vet idd!

avatar van Waste Management
Video voor ''Holy Grail'' is te zien op YouTube...

avatar van Holla
Vreemd dat ze de volgorde veranderd hebben en dergelijke...

avatar van Nr.4
Paar toffe tracks en vind Jay-Z altijd wel boeiend, maar overall vrij mager album. Picasso baby, Somewhere in America en Heaven zijn dope

avatar van gherdt
Even een tijdje laten liggen deze wegens veels te vaak gedraaid. Dacht dat mijn eerdere hysterische enthousiasme wel iets zou zijn afgenomen. Maar neen! Nog steeds een geweldig album dat van begin tot eind weet te boeien. Zijn beste sinds The Blueprint en tevens leverancier van de song van het jaar. Oceans!

avatar van KILLERBEE99
Redelijk album, met hier en daar wat leuke nummers.

Dennisami
Ik beluister dit album nu voor het eerst en ik vind deze stijl van Jay-z heel fijn om aan te horen geen geforceerde beats op BBC na dan.

Producties zijn erg goed maar soms wat te veilig. Jay-Z zelf probeert hier veel te weinig en heeft echt een luie flow en lyrics. Soms wel wat goede momenten.

avatar van Johnny Marr
De eerste 5 tracks zijn inderdaad keihard, echt 5 toffe nummertjes die ik nog geregeld draai.
Maar o wee, wat is de rest van dit album slecht...

1,5*. Zijn zwakste album dat ik tot nu toe gehoord heb.

avatar van Oortrommel
Ik heb dit album vorig jaar bewust links laten liggen, na Kingdom Come, American Gangster en het meest bedroevende Blueprint 3. Maar ik werd door een vriend overgehaald om dit toch een kans te geven, en wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan!

Toegegeven, Jay-Z klinkt nog steeds op momenten als een volgevreten vedette, maar de producties zijn om je vingers bij af te likken. Met name Timbaland levert hier echt een puik staaltje werk af, en draagt het hele album. Ook Pharrell, No I.D. en J-Roc verrassen me in positief opzicht. Jay-Z klinkt in ieder geval beter dan op Blueprint 3 en de producties staan torenhoog, dus al met al is een ruime voldoende gerechtvaardigd.

Honorable mention voor Justin Timberlake, die de eerste track legendarische proporties meegeeft.

avatar van Oortrommel
Somewhere in America, Miley Cyrus is still twerkin'.

avatar van Johnny Marr
Toch maar verhoogd naar 2*, maar dit is nog steeds niet best hoor
Vooral op het laatste zwakt hij toch echt serieus af.

avatar van lowieke
Ten tijden van de release vond ik hem erg tegenvallen. Nu zet ik hem na een aardige tijd weer eens op en ben ik er in 1 rondje helemaal weg van.

Tevens de eerste keer in mijn leven dat ik Rick Ross niet uitkogs. Normaliter trek ik die kerel vreselijj slecht.

lowieke schreef:

Rick Ross voert een Renegade'tje uit op FuckWithMeYouKnowIGotIt: hij vernedert Jay-Z op zijn eigen nummer. En dat voor een beperkte rapper als Rick Ross.

Dit zegt mij twee dingen:

Ten eerste dat Rick Ross, mits passend bij productie/rapper/concept een uitstekende toevoeging is (ook op nummers als Accident Murders van NaS komt hij gewoon kei en keihard).

Ten tweede dat Jay-Z een uitgebluste miljonair is. Zoals hij zelf al in '96 zei 'Can't Knock the Hustle', maar de raps van meneer zijn sinds The Black Album van een bedroevend niveau: ongeïnspireerd en uitgekauwd. Het lijkt erop of hij de Kanye West-formule kopieert. Maar waar Kanye met I Am a God en zijn self proclaimed titel Yeezus ook daadwerkelijk overtuigend overkomt (vooral in waanzin en zelfoverschatting, maar daarom juist interessant), klinkt het bij Jay-Z toch allemaal net niet.

Conclusie: de producers en gastartiesten maken dit album tot wat het is.

avatar van Waste Management
Als je deze plaat niet leuk vind, luister er dan niet naar . Ik vindt 't een geweldig album, zet 'em regelmatig op en krijg er geen genoeg van.
Mijn meest favorieten zijn: ''Heaven'', ''Part II (On the Run)'' en ''Holy Grail''.

avatar van Ilyasse15
Geen slecht album. Zitten ijzersterke nummers op, maar helaas teveel minder goede nummers. 3.5*

avatar van VforVictor
Erg lekker album met favo´s; fuckwitme, crown, heaven, holy grail. Na Heaven zakt het album wat in maar over het algemeen vind ik het een erg sterk en lekker album, goeie beats, niet teveel featurings en jay zelf klinkt ook goed. Toppertje!

avatar van Nr.4
Het is net wat beter dan ik vond toen het net uit was, maar nog altijd geen beste plaat. Veel hinderlijke producties die te veel bij de sound van dit decennium aansluiten. Wat dat betreft was 4:44 een verademing. Wel een paar hele goede nummers (Heaven, Somewhere in America, Picasso Baby).

avatar van Willemsb
Uitgeblust of niet, dit blijft een heerlijke plaat. Die track met Rickie Ross, fantastisch. Verder weinig uitschieters, maar het luistert fijn weg.

avatar van Nr.4
Vandaag eens uit de kast gehaald en dan is zo'n nummer als Ocean ineens toch beter dan ik in m'n herinnering had. Geldt wel voor meer tracks, waar Jay-Z toch wat meer inhoud aan mee heeft gegeven dan op het eerste gehoor lijkt. Jammer genoeg veel klote producties in mijn oren en te veel gewauwel over dure merken. Balans blijft wat scheef op deze, maar was toch interessant om weer eens te checken.

avatar van VDB79
Nr.4 schreef:

Eigenlijk geldt dit voor de volledige catalogus van Jay Z. De mindere tracks zijn meestal alleen minder vanwege een misser in de productie of gewoonweg een commerciële keuze van een sample of chorus. Een zwak verse van Jay Z zal je niet snel vinden.

bennerd
Jay-Z is sowieso heel slecht in het maken van goede albums.