Rick van der Linden - Night of Doom (1978)

Score
Label: CNR

1. Night of Doom (3:57)
  2. Lonely (How Long) (3:16)
  3. Choo Choo (3:32)
  4. Love Bird (3:16)
  5. Gonnie (2:00)
  6. Walking Fingers (3:33)
  7. Bacchus (3:30)
  8. Paco (3:18)
  9. Largo (3:05)
  10. Anna (3:34)
avatar van spoiler
Deze plaat stond nog niet op MM. Toch maar even toegevoegd.
Typische van der Linden jaren 70 sound. Ik hou van het geneuzel op oude synthesizers en piano.
Rick gebrukte ook bij deze plaat zijn GX1 Synthesizer, wat het geheel behoorlijk gedateerd doet overkomen.
Voor de rest alleen medewerking van Max Werner op drums.

avatar van Bluebird
Ja, de soundtrack van de gelijknamige film destijds. Titeltrack geschreven door Ton Scherpenzeel overigens. Werner was goed bevriend met v.d. Linden wat ook zijn participatie heeft bewerkstelligd. Later zou hij tevens nog in een Ekseption comeback opduiken. Er hangt dan ook een opvallend Kayaksfeertje over dit album. Zelfs het gitaargeluid van Johan Slager (Largo) werd uit de GX-1 gehaald.

''Choo Choo'' was een bescheiden hitje toen.

tja wat een onzin alle nummers zijn door rick geschreven en of bewerkt met inderdaad Johan Slager op gitaar en Max Werner drums. Verdere inbreng van Kayak geluiden kan ik niet thuisbrengen op dit album.
Werner verzorgde ook nog de drumpartijen op het opnieuw opgenomen GX-1 album met drums.