Kevin Morby - Harlem River (2013)

Label: Woodsist

1. Miles, Miles, Miles (4:49)
  2. Wild Side (Oh the Places You'll Go) (5:40)
  3. Harlem River (9:15)
  4. If You Leave and If You Marry (3:40)
  5. Slow Train (5:50)

met Cate Le Bon

6. Reign (4:09)
  7. Sucker in the Void (The Lone Mile) (4:03)
  8. The Dead They Don't Come Back (4:39)
avatar van Tuur123
Te streamen op deze link:

Kevin Morby: Harlem River | Advance | Pitchfork

Rustig mooi album, heeft iets weg van Dylan in de 2e helft van de sixties, maar dan helaas zonder het rauwe kantje van Bob. Slow Train is een prachtig nummer, maar na een eerste luisterbeurt lijkt Morby dat niveau niet overal te halen. Maar de plaat heeft in ieder geval potentieel.

avatar van Tuur123
Bij nader inzien heeft deze plaat zelfs vrij veel weg van Dylan. Morby laat de invloed van Blonde on Blonde duidelijk merken in een nummer als Wild Wide.

ohmusica
Vooral degelijk. Aanrader.

avatar van Ducoz
Heerlijke plaat die, inderdaad, een klein beetje hint naar de periode van Dylan tussen Blonde on Blonde en Planet Waves, zo is het misschien het beste te omschrijven. Dat Morby kan jammen, binnen de kaders welliswaar, horen we goed op het titelnummer. Aangenaam album.

Denk overigens geen pop/rock. Dit valt eerder te omschrijven als folk/rock met een vleugje pop met hier en daar een vleugje hammond.

avatar van philtuper
Mooi! Mooi! Mooi!

Erg mooie plaat van Morby.

avatar van Ri3n
prachtalbum 5*****

avatar van musicfriek
Wat absurd weinig berichten bij dit debuut van Kevin Morby

Eerste album wat ik van hem probeer en dit is echt geweldig. Idd Dylanesque en zijn stem is echt genieten. Favorieten aanwijzen kan ik nog niet, ben er nog teveel van onder de indruk. En Cate Le Bon klinkt zo mooi in het nummer Slow Train. En een zeer fraaie hoes ook nog. Dit gaat veel gedraaid worden.

Kan ik deze met zijn laatste worp (Sundowner) vergelijken of is dat appels en peren?

Waauw wat is dit zeg?! Toevallig in een playlist. Eerste luisterbeurt smaakt naar meer..