John Norum - Optimus (2005)

Zweden
Label: Mascot

1. Chase Down the Moon (3:51)
  2. Nailed to the Cross (3:32)
  3. Better Day (3:56)
  4. One More Time (3:42)
  5. Time to Run (4:13)
  6. Optimus (3:06)
  7. Takin' the Blame (3:56)
  8. Change Will Come (3:36)
  9. Forced (3:37)
  10. Solitude (4:22)
avatar van Killeraapje
John Norum heeft na dit album toch nog veel meer gemaakt?

Volgens mij alleen Playyard Blues.

avatar van Killeraapje
Ja die ook inderdaad maar ik mis ook nog Slipped into Tomorrow uit 2000. Een prima album.

avatar van vielip
Dan is het 'naast dit album' i.p.v. 'na'
Slipped into tomorrow vind ik trouwens niet zo bijster interessant maar wellicht dat die discussie een keer in een eigen topic gevoerd kan worden?
On topic; dit album is redelijk naar mijn mening. Een paar sterke nummers (Nailed to the cross, Chase down the moon, Better day en One more time) maar ook wat minder indrukwekkende (Change will come en Forced). Op het gitaarspel is niks aan te merken alleen begin ik deze sound van Norum nu wel wat zat te worden eerlijk gezegd. Die downtuned gitaren moet ie maar weer eens inruilen voor een geluid.

avatar van Kronos
Goed album. Aan nummer 5 schreef Glenn Hughes mee. Aan nummers 2 en 9 de huidige Opeth gitarist Frederik Akesson die zijn gitaarpartijen ook inspeelde.

Een lekker vet geluid en stevige nummers. John Norum blinkt vooral uit als gitarist maar staat als zanger ook zijn mannetje.

avatar van milesdavisjr
Een prima gitarist, een redelijk goede zanger en degelijke nummers. De productie klinkt wat mat in mijn oren en spettert niet, dat is een gemis want het had de plaat naar een dikke score kunnen tillen. De nummers zitten eigenlijk prima in elkaar, het rockt flink en het gitaarwerk is dik in orde. Leuk om het nummer Time to Run (die ik alleen ken van Phantom Blue en geschreven voor het album Built to Perform) weer eens te horen, wat zit hier toch een heerlijke groove en power in. Beste nummers; Chase Down the Moon, het al eerdere benoemde Time to Run en de instrumental Optimus. Norum is een redelijke zanger en past goed bij deze vorm van power rock. Graag een remaster meneer Norum, dat verdient deze schijf wel.