Flying Lotus - Ideas + Drafts + Loops (2013)

Alternatieve titel: 24 Song Zip File

Electronic / Hip-Hop
Uitgebracht in eigen beheer

1. About That Time (1:48)
  2. Adventure Sound (3:16)

met The Underachievers

3. An Xbox Killed My Dog (2:48)
  4. Aqua Teen 24 (0:47)
  5. Aqua Teen 24 [Instrumental] (0:46)
  6. Between Villians (3:33)

met Captain Murphy, Viktor Vaughn en Earl Sweatshirt

7. Chasing Apples (1:53)
  8. Colemans Groove Andreya 2 (1:26)
  9. Coswerved Draft (1:16)
  10. Flotus (3:28)

19. Such a Square (2:29)
  20. The Diddler (4:55)
  21. TheKill (3:26)

met Niki Randa

22. Thundercat - Yeezus - Black Skinhead (3:09)
  23. Tree Tunnels 3 (1:24)
  24. Wake Me (4:23)
avatar van waxs
De titel van dit "album" zegt eigenlijk alles al. Het zijn schetsen, om eerlijk te zijn klinkt het zelfs als onafgemaakte schetsen. Dit is eigenlijk van dat materiaal dat pas na de dood van een artiest weer ergens uit een archief wordt getrokken en als nog schaamteloos wordt uitgegeven. Op een enkel nummer na biedt dit album dan ook weinig spanning, samenhang of hoogtepunten. Ik waardeer het gebaar maar vind het eigenlijk een kleine smet op de reputatie en het aanzien van Flying Lotus.

avatar van hawkins
Hij heeft dit toch ook enkel op mediafire gezet, puur als gift aan de fans. Om hen wat inzicht te geven in zijn werk. Vind het dan nogal bijzonder dat je dit zo serieus beoordeelt.

avatar van waxs
Nogmaals... ik waardeer het gebaar maar als "fan" kan ik hier weinig mee.