Delain - The Human Contradiction (2014)

Label: Napalm

1. Here Come the Vultures (6:17)
  2. Your Body Is a Battleground (3:58)

met Marco Hietala

3. Stardust (4:05)
  4. My Masquerade (3:43)
  5. Tell Me, Mechanist (5:03)

met George Oosthoek

6. Sing to Me (5:19)

met Marco Hietala

7. Army of Dolls (5:07)
  8. Lullaby (5:07)
  9. The Tragedy of the Commons (4:41)

met Alissa White-Gluz

10. Scarlet * (4:37)
  11. Don't Let Go * (3:57)
  12. My Masquerade [Live] * (5:01)
  13. April Rain [Live] * (4:46)
  14. Go Away [Live] * (3:42)
  15. Sever [Live] * (4:54)
  16. Stay Forever [Live] * (4:32)
  17. Sing to Me [Orchestra Version] * (3:43)
  18. Your Body Is a Battleground [Orchestra Version] * (3:21)
avatar van Nicole_1989
Check de Delain-page op Napalm Records voor een sample van "Your Body Is A Battleground" !!

avatar van The_CrY
Hier kijk ik naar uit. Veel nieuwe albums in dit genre dit jaar... Epica, Within Temptation, Anette Olzon, Alerion, Thirteen, Stream of Passion, Delain... het enige dat nog ontbreekt is een nieuwe Nightwish. Maar goed, hier kijk ik dus naar uit.

avatar van Nicole_1989
Mee eens! Het is een goed jaar voor dit genre

Samples van alle nummers te beluisteren op Spaanse Amazon

Klinkt heerlijk!

avatar van The_CrY
Het eerst volle nummer is bekend:
YouTube - DELAIN - Your Body Is A Battleground (Official Lyric Video) | Napalm Records

Klinkt vrij agressief voor deze band. Niet verkeerd overigens.

avatar van Nicole_1989
Tof nummer! Inderdaad lekker boos en agressief nummer, zowel qua lyrics als muziek. Ik houd er wel van! Kijk erg uit naar het hele album

avatar van Nicole_1989
Nieuwe samples zijn gereleased door Napalm Records! Hier is ook meer van de gastartiesten te horen.

TimZor
Trailer klinkt veelbelovend heb wel zin in deze cd. Mooie hoes ondanks dat hij wel erg veel op de hoes van Machinae Supremacy - A view from ... lijkt.

avatar van Nicole_1989
Afgelopen vrijdag de kick off show meegemaakt, waar Here Come The Vultures, Stardust, My Masquerade, Tell Me, Mechanist, Sing To Me en Army of Dolls werden gespeeld. Klonk erg goed zeg!! Weer heerlijk Delain-ish, maar toch net een graadje heavier, lijkt het wel!

avatar van Ronald Vermeij
De limited Edition is binnen. Al stiekem gedownload en een aantal nummer op 21 maart gehoord maar het moment dat het origineel dan binnen is, is toch wel een klein beetje speciaal.
Typisch Delain en zoals al een paar keer gelezen, een tikkeltje harder maar oh zo lekker herkenbaar!

avatar van james_cameron
Degelijk vierde album, dat voornamelijk of safe speelt. Vergeleken met het vorige album, We Are The Others, laat de band geen noemenswaardig ander geluid horen. De gitaarpartijen zijn hier wellicht wat steviger en alles klinkt wat zwaarder, maar verder blijft de formule, een aanstekelijke mengeling van poppy rock en gothic metal, ongewijzigd. En geef de band eens ongelijk. Het werkt namelijk wel. Het songmateriaal mag dan niet heel bijzonder zijn; door de krachtige produktie en verzorgde uitvoering klinkt alles optimaal goed en lekker bombastisch.

avatar van namsaap
Ben nooit een liefhebber geweest van deze band. Op aandringen van anderen heb ik toch het nieuwe album eens beluisterd. Het klinkt allemaal als een klok en een paar nummers lang kan ik dit best luisteren maar ik merk dat na een nummer of drie bij mij de verveling begint toe te slaan. Er wordt wat mij betreft te veel binnen de lijntjes gekleurd... Met name de zang van Charlotte kent weinig variatie. In dit genre zijn betere alternatieven te vinden.

avatar van notsub
Wat bij Within Temptation gaande is, hoor je hier ook bij Delain. De songs zijn pakkend en bondig, muzikale uitstapjes en risico's worden gemeden. Ook hier meerdere gast stemmen en die brengen daar geen verandering in. Het luistert lekker makkelijk weg en qua sound heeft men de zaakjes zeker goed voor elkaar. Het songmateriaal is echter verre van uitdagend en dat leidt dan inderdaad al snel tot verveling.

avatar van Rinus
Het album draait hier nu ook zijn rondjes, en ik vind het weer lekker en goed klinken. Voor mij hoeft een band niet altijd door te blijven experimenteren. Als de nummer goed in elkaar geschroefd zijn, deze goed in net gehoor liggen en daarnaast ook nog een dikke en open productie hebben, dan geniet ik al. Het hele album klinkt wel (vooral in de gitaren) iets heavier. Delain heeft duidelijk zijn draai gevonden, en Charlotte is gelukkig ook nog eens een zangeres, die niet elke keer de extremen van haar zang op wil zoeken. En live staat deze band haar mannetje.

avatar van The_CrY
Gewoon weer een erg lekker album. De vorige was wat poppier, en dus is deze weer wat heavier dan gewoonlijk. Het openingsnummer knalt er lekker in met een sprookjesachtige sfeer. Ook "Your Body is a Battleground" en "Army of Dolls" vind ik nog uitschieters en voor de rest is het gewoon weer lekker Delain. Niets mis mee, maar inderdaad mag de middelmaat wel wat vaker overstegen worden van mij.

avatar van Style.Girl
Een aantal nummers kende ik ook al 4 jaar geleden. Here Comes The Vultures, Your Body is a Battleground, Stardust en Army of Dolls. Of ik toen ook het hele album heb geluisterd weet ik niet meer. Als het wel zo is sprongen deze nummers ervoor mij boven uit. En na het hele album (nogmaals) beluisterd te hebben zijn deze nummers nog steeds het leukst.

Album is goed, maar is wat eentonig naar mijn idee. Hun volgende album ''Moonbathers'' vind ik een stuk beter. Hierna ga ik 'We are the Others'' luisteren waar ik maar twee nummers van ken. Ben benieuwd.