Frank Boeijen - Stormvogels (1995)

Alternatieve titel: Live 1990-1995

Label: Ariola

1. In Mijn Bloed (5:30)
  2. Doe Iets (5:51)
  3. De Beloning (5:11)
  4. Zeg Me Dat het Niet Zo Is (3:57)

met Ramses Shaffy

5. Twee Gezichten (4:26)

met Henk Hofstede

6. Wilde Bloemen (4:14)

met Henk Hofstede

7. Koud in Mijn Hart (4:25)
  8. Een Hollandse Hemel (4:37)

met Jo Lemaire

9. Tot Bloedens Toe (5:32)
  10. De Glimlach van Marius (4:04)
  11. Net Als een Kind (4:37)

met Liesbeth List en Henk Hofstede

12. Dieren (3:18)
  13. Zonder Woorden (5:02)
  14. Stormvogels (4:20)
  15. Goede Voornemens Nr. 10 (3:32)
  16. Paradijs (5:45)
  17. De Ontmoeting (6:35)
  18. Twee Mannen Zo Stil (4:42)

met Stef Bos

19. Is Dit Waar het Om Gaat (4:59)
  20. Babel (4:25)
  21. Nu de Wereld in de War Is (2:25)
  22. Al het Geluk (4:31)
  23. Wat Doet U Hier Meneer? (4:25)

met Ramses Shaffy

24. Zoveel Liefde (5:03)
  25. Reiziger Zonder Doel (5:27)

met Khadja Nin

26. De Verleiding (5:17)

met Koen Wauters

27. Kan Er Niets aan Doen (4:02)
  28. De Gedachte (7:27)

met Jo Lemaire

29. Niet Alleen Naar Huis (3:29)
  30. Medicijn (4:53)
  31. Waar het Nu Om Gaat (4:18)
Elvis Presley
Niet zo goed als "Hier komt de storm", maar nog altijd geweldig.

Geweldigenoten
Klopt en voor mij komt dat misschien ook wel door de vele duetten die erop staan. Niet dat ik Frank in een duet minder vind, maar juist waarmee hij zingt is qua stijl en kwaliteit soms niet juist. Toch zet ik deze op een 5 sterren (5-), waarbij Hier komt de storm een 5+ heeft

Bluenote
Sluit me aan bij de woorden van Elvis. Ik vind tot Bloedens toe het beste live up tempo nummer van Boeijen heerlijk!!

heel mooi jammer dat sommige nummers zoals al het geluk, nooit studio opnames van zijn gemaakt

ichiman38
goed live album van Frank Boeijen
ook wel fijn dat er weer nieuw werk op staat

avatar van Twinpeaks
Prachtige cd van Boeijen.Veel nummers in een iets ander arrangement en fijne gastartiesten.De plaat klinkt als een klok en ook de nieuwe nummers zijn weer van uitzonderlijke klasse.Geruggesteund door een formidabele band met Norman Bonnink als drijvende kracht en Rens van der Zalm als alleskunner werkt Boeijen zich door een deel van zijn soloalbums heen.De eerste 4 nummers zijn nog van de periode met de Frank Boeijen Groep.Alles wat daarop volgt is chronologisch vanaf solo album nummer 1 Wilde Bloemen tot aan De Ontmoeting.Op dit album ook een hoop nummers die de studioalbums nooit hebben gehaald.Live blijft Boeijen een innemende vertolker van het romantische,zonder in klefheid te vervallen.Een nummer als Zonder Woorden geeft mij kippenvel tot rond mijn hart.En een liedje als Kan Er Niets Aan Doen is zo mooi puur en klein gebracht dat het mij altijd raakt iedere keer weer.Ik hoop in stilte op een nieuw live dubbelalbum want na 18 jaar tijd zou dat wel weer eens mogen.En daarbij heeft hij in de tussentijd nog veel meer prachtige platen gemaakt ,die misschien ook een mooie liveuitvoering verdienen voor het nageslacht.5 sterren

avatar van lennon
Frank Boeijen staat voor mooie teksten en kwaliteitsmuziek. Dat is ook terug te horen op dit live album.

Minpunt vind ik de duetten die een nummer vaak toch wat verknallen.

Echt dieptepunt vind ik De Gedachte waar Jo Lemaire het voor elkaar krijgt om dit nummer compleet om zeep te helpen.

En dit zal wel vloeken in de kerk zijn, maar ook het duet met menner Shaffy vind ik geen mooie toevoeging. Natuurlijk is het een grote meneer in de NL muziek, maar ik vind dat de man op die leeftijd (al) niet meer kon zingen.. hij leest het meer op, en klinkt gewoon zwaar bezopen.

Het duet met Koen is wel ok, en dat met Stef Bos gewoon goed.

Gelukkig overheersen de duetten niet op dit album, en is er nog genoeg te genieten.

avatar van timhardt
Mooi album, je hebt nog een liveplaat, met recordings 1980-1990 en die is echt waanzinnig.
Zeker in de jaren 80 was er een periode dat alles wat hij deed gewoon juist was.
Helaas staat dat album niet op MuMe en ik ben te onwetend om het erop te zetten.
Iemand die slimmer is dan ik?

avatar van Renoir
timhardt schreef:
Iemand die slimmer is dan ik?

Bedoel je Frank Boeijen Groep - Hier Komt de Storm (1990) - MusicMeter.nl?

avatar van timhardt

Die is het! Fantastische plaat. Bedankt!