Herman van Veen - Alfred J. Kwak (1978)

Alternatieve titel: Herman van Veen en het Residentie Orkest

Pop / Score
Label: Harlekijn

1. Op Stap
  2. Thema de Mol
  3. Spetter Pieter Pater
  4. Wat Heb Je Nou aan Geld?
  5. Ik Ben Wel Goed, Maar ...
  6. Vosthema
  17. Spetter Pieter Pater
  18. Op Stap
avatar van Kos
Kos
Hij komt een druppel later .

avatar van Arno
Inderdaad, da's een klassieker

Mojo Pin
Prachtig nummer ja

avatar van Jasper
Respect voor Herman Van Veen. Prachtige creatie van hem, die Alfred!

Mojo Pin
Ja, het komt tegenwoordig 's middags weer op tv hè.

avatar van musicboy
35 jaar oud en met volle teugen genieten van dit verhaal. Ben blij wat kinderlijk gebleven te zijn.

avatar van musicboy
Bestaat die cd ook op dvd? Als ik zoek op het net, vind ik veel Kwak-dvd's, maar die zijn van de serie op tv. Ik zoek de uitvoering van Van Veen. Kan iemand raad geven?

avatar van musicboy
Deze cd is toch wel wonderlijk mooi, lief en teder. Van Veen is een kunstenaar met taal en muziek.

lostprophet
Spetter pieter pater, lekker in het water, ga maar vast naar huis.. Ik kom een druppel later!

Geweldig! =]

avatar van JohnWilliams
Dit is de echte Versie, er bestaat ook nog een andere, wel een mooiere voorkant maar deze is ORGINEEl. Leuk deuntje die Herman geloof ik zelf heeft verzonnen...

Ik keek als kind veel naar Alfred. Ik wist niet dat Herman van Veen hiervoor een album van gemaakt heeft. Wat leuk, zeg!

avatar van JohnWilliams
Herkende je zijn stem niet dan bij het beginliedje.
......hij komt een druppel water.......etc.
Dat is de bekende stem van Herman van Veen.

Ja dat wist ik natuurlijk wel. Maar ik wist niet dat hij een album gemaakt heeft met de naam Alfred j Kwak.

avatar van Tekh
zozo dat is lang geleden dat ik dit album gehoord of gezien hebt,als kind flink grijs gedraaid.

fastpulseboy
Marcelinho763 schreef:

alfred J kwak was een theatershow die herman van Veen zelf een hele tijd opgevoerd heeft voor kinderen. Deze plaat is een registratie van zo'n show. De tekenfilm is veel later pas gekomen, gebaseerd op het oorspronkelijke verhaal (in eerste instantie).

avatar van P Jay
Spetter Pieter Pater is gewoon prachtig... die nostalgie...

Maar nu ik ouder ben, weet ik waarom het zo'n geniaal liedje is...voor degenen die wat thuis zijn in de klassieke muziek: het is grotendeels gebaseerd op de Canon van J. Pachelbel, een Duitse barokcomponist!

Maar desalniettemin een prachtliedje!

fastpulseboy schreef:

Klopt het album van de tekenfilm kwam pas in '87' deze komt uit '78'. Veel later dus, maar hij zong wel ongeveer dezelfde liedjes als die in de (teken)film.

avatar van Nicolage Rico
Ongekend succes als tekenfilm natuurlijk, die Alfred Jodocus Kwak. De tekenfilm is in 48 landen uitgezonden. De liedjes zijn prachtig, ook voor oud. Dit album staat nog op mijn lijstje om te kopen.

fastpulseboy
ik ben op zoek naar de koning in rumpelrug
want ik wil nu eindelijk eens mijn geld terug

Sstttt
Ten tijde van de huidige kredietcrisis is het nummer "Wat heb je nou aan geld" weer aktueel. Crisis, wat nou crisis, waar maken we ons eigenlijk druk om. Doorwerken tot je 67e, 3 jaar lang geen cao loonsverhoging en de bestuurders van ING krijgen gewoon hun royale bonus. Ja, "Wat heb je nou aan geld" is vanaf nu mijn dagelijkse oppepper.

avatar van Nicolage Rico
Jammer dat dit 1 lange track is en je door moet spoelen wil je één klein stukje horen. Anderzijds is dit een sprookje dat je in één keer moet horen.

avatar van Madjack71
Alfred J. Kwak is een prachtige creatie van Herman van Veen. Dit sprookje uit 1978 is daar een mooi bewijs ervan. Samen met het Residentie Orkest is het een verfrissing om naar te luisteren. Spetter Pieter Pater, doe ik wel eens zingen voor mijn dochter voor ze slapen gaat. Zo vrolijk, die hier dan niet op staat, is ook een van mijn favorieten, als het gaat om een zonnetje in mijn hart te krijgen.
Ach Herman is een hele grote duizendpoot, eentje die op eenzame hoogte staat in ons kikkerlandje en ver daarbuiten.

Stijn_Slayer
Ik moet er toch echt niet aan denken om hier ooit nog eens naar te luisteren.

MindRuler
Misschien als je kinderen hebt in de verre toekomst?
Herman's stem ik ongeëvenaard, heb geen CD's van hem maar schat hem als songwriter hoog in.

avatar van mart60
Prachtig verhaal voor kinderen èn volwassenen. Heb het boek en de plaat, later de cd aangeschaft. Mooi zoals hij het publiek laat zingen: 'k Ben wel goed, maar ik ben niet gek! en vervolgens zegt:,,Ik hoop dat dat zo is..."

Ted Kerkjes
mart60 schreef:
Inderdaad!
Erg mooi album! De tekenfilm vind ik niet zo geweldig. Het liedje Spetter, pieter, pater is schitterend.

avatar van Verbston
Toch ben ik het niet eens met de puristen. De opname uit 1987 vind ik beduidend beter dan deze originele opname. Zie Herman van Veen zingt en ve... voor mijn commentaar.
Ik denk overigens wel dat een voorkeur voor de één of de ander bij de meeste mensen gekleurd is door jeugdsentiment