alt-J (∆) - This Is All Yours (2014)

Electronic / Pop
Label: Infectious

1. Intro (4:38)
  2. Arrival in Nara (4:13)
  3. Nara (4:56)
  4. Every Other Freckle (3:36)
  5. Left Hand Free (2:53)
  6. Garden of England (1:07)
  7. Choice Kingdom (4:17)
  8. Hunger of the Pine (4:59)
  9. Warm Foothills (3:45)
  10. The Gospel of John Hurt (5:15)
  11. Pusher (3:29)
  12. Bloodflood, Pt.II (5:19)
  13. Leaving Nara (3:00)
  14. Lovely Day * (4:02)
avatar van stoepkrijt
Die laatste anderhalve minuut van Bloodflood, pt. II blijf ik echt bloedmooi vinden. Zoveel laagjes, zo'n warm geluid. Prachtig.

avatar van Slowgaze
'Bloodflood, pt. II' vind ik sowieso hun beste nummer.

avatar van DopeLemon
Ga het album steeds meer waarderen als een geheel, ipv de losse tracks die ik er eerst van draaide. Komt toch dichtbij An Awesome Wave, de sfeer is geweldig! Verhoogd naar 4,0*

avatar van DopeLemon
stoepkrijt schreef:

Helemaal mee eens! Kippenvel..

avatar van El Stepperiño
stoepkrijt schreef:

Ook helemaal mee eens!

avatar van Knoracle
Een fractie minder dan hun eerste boreling. Maar er staan wel weer prachtige stukken op : Nara, Hunger of the Pine, John Hurt en Bloodflood II. Maar ook weer enkele onbeduidende stukken. De toppers samen met de toppers van Awesome Wave zou een fabelachtig album hebben opgeleverd.

avatar van blur8
"new album is called Relaxer and is out in June" .
nieuwe song is veel psychedische Beatles

Gisteren zag ik Alt-J live in de Kreun en dat was geweldig. Adeline speelden ze wel niet, wat eigelijk onvergeeflijk is want wat een song!

Soit, deze ochtend voelde ik deze plaat helemaal toen ik door de straten van Gent wandelde. Echt een geweldige fijnzinnige plaat. Waar alles aan klopt, dat is erg zeldzaam hoor. Doe wat moeite, mensen, en je krijgt zoveel schoonheid terug. Zelfs de interludes 'kloppen' gewoon.

Het debuut was zo'n hype dat het zo moeilijk is voor een opvolger is om goed te doen. Maar eigelijk is deze beter...Nu, dat vind ik op dit moment. De sfeer van deze plaat zit echt zo juist. Misschien moet ik het debuut dan maar ook nog maar eens opzetten om te vergelijken.

avatar van WoNa
Deze plaat heb ik inmiddels zo veel gespeeld. Dat betekent dat de volle mep dan ook verdiend is. Van **** naar ***** dus.

avatar van Bobbejaantje
Gevarieerd in songmateriaal, melodieus en voldoende dynamisch zonder echte extremen. Well done boys, this one 's a homework proof record

avatar van chevy93
Ook zes jaar na de release staat deze nog fier overeind. En ik kom er net pas achter dat ze in Bloodflood II niet "that's the sound of the police" maar "assassin de la police". Wahoewahoewahoewahoewahoe.

Was eerst teleurgesteld in deze plaat na de geweldige 'This Awesome Wave', maar na zoveel jaren is deze plaat bij het regelmatig terug opzetten toch onder mijn huid kunnen kruipen. Wie weet zal dit bij Relaxer ook gebeuren.