Rise Against - The Black Market (2014)

Punk
Label: Interscope

1. The Great Die-Off (3:39)
  2. I Don't Want to Be Here Anymore (3:59)
  3. Tragedy + Time (4:16)
  4. The Black Market (4:15)
  5. The Eco-Terrorist in Me (2:45)
  6. Sudden Life (4:08)
  7. A Beautiful Indifference (3:24)
  8. Methadone (3:48)
  9. Zero Visibility (4:38)
  10. Awake Too Long (3:11)
  11. People Live Here (4:08)
  12. Bridges (4:06)
  13. Escape Artists * (4:02)
  14. About Damn Time * (3:36)
  15. We Will Never Forget * (6:03)
avatar van Sanderkeuh
Hopelijk wat harder dan hun vorige.

avatar van Desert
Sanderkeuh
geplaatst op 25 juni 2014, 0:31 uur, permalink
Hopelijk wat harder dan hun vorige.

Ijdele hoop dat kan ik je nu al verzekeren. Melig, mediocer, traag en niet bijzonder dynmisch en ook totaal geen uitschieter.

avatar van Mr. B
Wie verlangt naar het geluid van de eerste albums kan die platen gewoon beter weer een keertje opzetten. Dit album borduurt verder op de vorige twee albums. Nog een kleine uitschieter is The Eco-Terrorist In me maar verder wat meer een rock/pop album aan het worden. Muzikaal niets mis mee en mij bevalt het wel, maar is ook weer niet het album waar ik op zat te wachten. En natuurlijk mag de gebruikelijke ballad niet ontbreken. Met dit geluid vullen ze een HMH wel.

avatar van Beukertje
Rise Against is één van mijn favoriete bands. Ik kan zowel het oudere als het nieuwere werk erg waarderen. Vooral de prachtige basloopjes die door de nummers heen zijn verweven gecombineerd met de stem van Tim McIlrath geven een fantastisch sound.
Ook dit nieuwe album zit er weer vol mee. The Great Die-Off, I don't want to be Here Anymore, The Black Market en de ballad People live Here (alleen al voor de tekst) zijn, wat mij betreft, de toppers van dit album.
De eerste zin van People live Here is magnifiek: "My God is better than yours and the walls of my house are so thick I hear nothing at all."

Ik begin met 4* en ga zeker naar de HMH om ze live aan het werk te zien.

avatar van HezzardNL
Waar ik Appeal To Reason nog een sterk album vond, ondanks de andere weg die ze daar insloegen, kan ik deze toch minder waarderen. Het klinkt allemaal heel gelikt en poppy, waarbij er weinig nummers zijn die eruit springen. Leuk om een keer te draaien, maar ik ben bang dat deze weinig op repeat gaat.

avatar van dennis87
Het doet me weinig deze cd. Het laatste beetje punkrock is nu wel verdwenen helaas.

avatar van steve harris
i don't want to be here anymore is momenteel wel ERG actueel, vooral als je ook de clip ziet !!

avatar van steve harris
Vanaf endgame is rise against steeds beter geworden, toch vind ik de oudere albums ook wel te pruimen, de combinatie van melodie met snelheid maakt dit erg sterk.
Eigenlijk melodieuze punk....

avatar van Beukertje
People live Here weerspiegelt in mijn ogen (helaas) de recente ontwikkelingen in de wereld.....

avatar van LinkinPark90
Prima plaat. De teksten van de nummers zijn een pluspunt (zeker de laatste weken, denk maar aan de nieuwsberichten over dhr. Trump). Ik draai deze regelmatig (alsook Endgame). Wel meer rock dan punkrock maar dat bederft de pret niet. Ook een goede liveband overigens.