Jade - Jade to the Max (1992)

R&B
Label: Giant

1. Don't Walk Away (4:44)
  2. I Wanna Love You (4:31)
  3. I Want 'Cha Baby (4:30)
  4. That Boy (4:03)
  5. Out with the Girls (4:03)
  6. Hold Me Close (4:26)
  7. One Woman (4:49)
  8. Give Me What I'm Missing (5:11)
  9. Looking for Mr. Do Right (6:17)
  10. Don't Ask My Neighbors (4:17)
  11. Blessed (5:30)
avatar van Poeha
Don't Walk Away, toch wel een van de toppers van 1992.

avatar van PEN15
Don't Walk Away behaalde een piekpositie in de Top 40 op 26 juni 1993 met plaats 9, maar ik heb het nooit op de radio gehoord. Geen enkele keer. In plaats daarvan werden Haddaway, Spin Doctors en Ace of Base doodgedraaid. Misschien kwam dat door het halve minuut durende intro, dat zit op de albumversie er ook aan vast. Een aantal andere nummers klonk voor mij overtuigend 80's door de typerende drumcomputer. Hierdoor vond ik Jade een van de lichtpuntjes van 1993. Overdrijf ik, in 1993 zag ik het al flink tegenvallen. Hoe kan nou dat een gaaf nummer zoals Fields of Gold van Sting de top 40 niet inkomt, maar een nagezongen the-voice single van Coosje Smid haalt de vierde plaats in 2013. Wat is de verklaring, slaat het nu ineens wel aan?

avatar van Poles Apart
PEN15 schreef:

De video kwam wel telkens op MTV voorbij. Heb een gesigneerd exemplaar van deze CD overigens. Geen idee wat de dames tegenwoordig uitspoken.

avatar van PEN15
Cool! In 1993 hebben we nog ontzettend veel MTV gekeken, pech gehad kennelijk. Het was echt altijd raak met Two Princes, Here We Go (Stakka Bo).. en ook Sweet Harmony kwam vaker voorbij? Die clip deed je wel flink goed kijken.