Blueneck - King Nine (2014)

Label: Denovali

5. Broken Fingers (5:44)
  6. Father, Sister (4:00)
  7. Spiderlegs (6:35)
  8. Mutatis (9:01)
  9. Anything Other Than Breathing (6:15)
avatar van snarf349
Broken Fingers is zo'n nummer waar je even stiekem verdrietig bij mag zijn.

avatar van tristan da cunha
Even het gemiddelde omhoog brengen. Dit is een fantastische plaat zo aan het eind vh jaar.

avatar van Helicon
Effe gemiddelde verder omhoog gebracht. Wat etherische, weemoed. Zo ingehouden, zo mooi.
Wederom een ongelooflijk juweel van deze band.

avatar van the crook
2014 was een mooi jaar voor de post-rockers onder ons, met releases van Blueneck en Jakob. King Nine verrast niet, maar is net als zijn voorgangers bloedmooi! Ook het artwork bij het album is erg mooi.

Sines van Jakob vind ik nét iets mooier, maar deze krijgt van mij ook gewoon een 4,0.

avatar van clayhill
Prachtig ! Ik moet bij Blueneck altijd denken aan het onvolprezen Catherine Wheel. Die stemmen zijn haast identiek....

Antagoon
Catherine Wheel....wauw, dat zijn referenties (ik hoop tegen beter weten in nog altijd op een nieuwe plaat). Ik ga dit meteen proberen, al zal dit beduidend ingetogener zijn als ik de comments lees.

avatar van nojob
Mijn favoriete postrock band met zang.

avatar van nojob
Herstel,mijn favoriete band die bijna niemand kent.

Parlotones
Antagoon schreef:

Leuk een Catherine Wheel fan, ik heb bijna alle albums van die band, alleen Wishville ontbreekt.

Parlotones
clayhill schreef:

Ik heb Adam & Eve van CW op 1 staan van mijn album top 10. Heb deze van Blueneck ook al wat jaren, maar ik kom hier niet goed doorheen is mij té ingetogen, te duister. Man of Lies en Broken Fingers heb ik een blauwe ster gegeven. Of de stem vergelijkbaar is met Rob Dickinson kan ik niet echt ontdekken, omdat de sound toch heel anders is. De eerste 2/3 albums van CW worden Shoegaze [genre] genoemd.

avatar van jorro
Voorganger Epilogue vind ik moeilijk te beoordelen (dat is ook nog steeds niet gelukt), maar dit album is weer top. Of het nou postrock genoemd mag worden of niet doet er voor mij niet toe. Het klinkt gewoon weer erg mooi. Net niet het niveau van de eerste drie albums, maar de 4* die ik vorig jaar heb gegeven is het dubbel en dwars waard.
Ik beluister het album nu na een lange autorit en het geeft een erg ontspannen gevoel. De opener Counting Out krijgt van mij meteen een blauwe ster. De tweede blauwe ster houd ik nog even in the pocket. Mutatis of toch de afsluiter Anything Other Than Breathing? Is ook niet zo belangrijk