The Hives - Veni Vidi Vicious (2000)

Zweden
Punk
Label: Burning Heart

1. The Hives-Declare Guerre Nucleaire (1:35)
  2. Die, All Right! (2:46)
  3. A Get Together to Tear It Apart (1:52)
  4. Main Offender (2:33)
  5. Outsmarted (2:22)
  6. Hate to Say I Told You So (3:22)
  7. The Hives-Introduce the Metric System In... (2:06)
  8. Find Another Girl (3:12)
  9. Statecontrol (1:54)
  10. Inspection Wise 1999 (1:37)
  11. Knock Knock (2:10)
  12. Supply and Demand (2:26)
Te gek album! Ruig, vrolijk, lekker tempo...kan echt niet stil zitten op deze CD. Ik ken verder helemaal geen muziek uit dit gerne (wat voor gerne is het anyway?) Maar het bevalt me wel Een bak herrie die me elke keer weer op doet leven. 4*

Ik zou het gewoon punk noemen. Alhoewel ik daar zelf niet echt enorm van houd, vind ik dit ook wel een hele fijne CD. Het zijn stuk voor stuk erg leuke liedjes en 'Hate to say I told you so' doet het altijd wel leuk op de dansvloer.

avatar van Zachary Glass
Ha! The Hives - weet nog - ik keek samen met m'n pa naar een optreden van die kerels. M'n vader: "die mannen beheersen hun instrumenten niet!"

Ik: "Misschien wel. Maar ze spelen tenminste luid!"

Jaja - The Hives en deze plaat is epileptische terringherrie over de hele lijn. Me like that

avatar van Ziggy007
Eigenlijk frustrerend dat die nummers zo kort duren. Nummers als Die, All Right! en A Get Together to Tear It Apart tillen je echt ff naar een andere dimensie, je gaat er helemaal in op en kan gewoon niet stil blijven zitten, al beweeg je je kleine teen maar, iets (!) moet er bewegen. En wanneer je alle spullen om je heen aan de kant heb gezet om compleet uit je dak te gaan, en dan heb ik het ook over COMPLEET uit je dak te gaan, is het nummer alweer voorbij

Kort..., maar krachtig :evil

Beste cd van the Hives, 5 ster!

avatar van otherfool
Zachary Glass schreef:

Ik: "Misschien wel. Maar ze spelen tenminste luid!"

Haha, ja dat somt het wel zo'n beetje op. The Hives live staat ook nog wel op mijn lijstje...

Voor VVV: lekkere snelle punkpop om tuigerig hard op te zetten op speciaal daarvoor uitermate geschikte dagen. Zoals zomerse avonden in de vakantie. U raadt al wat ik nu - tuigerig hard - aan het draaien ben!

Favorieten zijn Die, All Right!, Main Offender en het onvermijdelijke Hate To Say I Told You So. Ik zet voorlopig in op 3*. Ja, ik weet het; ik ben een beetje conservatief in dezen

avatar van Paalhaas
Zachary Glass schreef:
Me like that

Me do too! 3,5/5

avatar van Dielie
herman schreef:
Ik zou het gewoon punk noemen.

? punk dit?

nee hoor, Green Day is zelfs geen punk om even een voorbeeld te geven hoe veel mensen denken over wat punk is,

ik zou dit eerder in het hokje post-garage ofzo plaatsen

om er een term op te plakken hé

Enorme vooruitgang sinds Barely Legal. Coolere riffs, muzikaler en niet meer zo schreeuwerig.

barely legal is rauwer maar deze is eveneens super

avatar van oruiz
@ herman & Dielie: Tsja noem het zoals jullie willen, ik vind het gewoon enorm lekker klinken, Goeie stem ook.

avatar van Snowblood
Ik heb het nummer Hate To Say I Told You So wel 38000 keer gehoord maar hij blijft ge-wel-dig! Dat nummer werd in (maart? 2000) veel op de radio gedraaid. Ik vond dat nummer zo dope dat ik dit album blind kocht.

Het enige manco is inderdaad dat de nummers zo kort duren. Binnen een half uur ben je klaar, maar JEE wat een HEERLIJKE plaat!!

Find Another Girl
Die Allright!

avatar van Snowblood
Hate To Say I Told You So vind ik zo'n ontiegelijk gaaf nummer, kan niet vaak en hard genoeg!

Naar mijn mening hun beste album.

Net weer eens dit waanzinnig energieke punkrock-album opgezet tijdens het koken. Wat een explosie van geluid, geweldig, vooral als je het weer eens een tijdje niet gehoord hebt weer erg enerverend.
Voor mensen die dit niet kennen, ik vind het zelf een mengelmoes tussen Nirvana en The Sex Pistols.
Wat zou er eigenlijk met The Hives vandaag de dag gebeurt zijn, ik hoor er nooit meer van.

avatar van tvtje1
leuke cd 3.5*

poenjo
ik ben het met diellie eens, dit album is inderdaad garage rock en geen punk . punk is zoiets iets verkrachts ,tegenwoordig denken mensen zelfs dat avril lavigne punk is :S maar deze jongens maken inderdaad een zeer indrukwekkende GARAGEROCK plaat

avatar van Basel
1,0
Ik snap alle ophef over deze plaat en band niet. Ik beschouw het als een van mijn weinige miskopen. Gratis af te halen!!!!

avatar van Flammazine
Waar woon je?

avatar van Lexicon Devil
@ dillie & poenjo: Leuk dat ik toevallig 3 interviews met ze heb gezien waarin ze zichzelf Rock and Roll noemen......maar jullie weten het vast beter....hehe

avatar van bver
Howlin' Pelle Almqvist noemt zichzelf niet voor niets The Ayatholla of Rock 'n Rolla!

avatar van tvtje1
Dielie schreef:

? punk dit?

ik zou dit eerder in het hokje post-garage ofzo plaatsen

om er een term op te plakken hé

als we nu eens dit Hiverock noeme fzo xD

avatar van BenZet
Heb er niks mee, ooit gehad omdat ik het toen wel leuk vond, maar de zang lijkt nergens naar en waarom duurt het album zo kort.... 2,5* meer niet.

avatar van Carolaah
tvtje1 schreef:

als we nu eens dit Hiverock noeme fzo xD

Post-punk vind ik ook wel een leuke

Hmm ik vind dit wel een lekker album, beter dan de andere albums.. Nu kan ik ook weer niet zeggen dat ik deze muziek heel erg kan waarderen.. Vind het wel veel op elkaar lijken en moet er echt voor in de mood zijn om het opzetten, zoals vandaag ook weer even. Eventjes lekker meedeunen op The hives..

maar verder.. nah.. ach op z'n tijd gewoon goed 3,0-3,5

avatar van Schizophrenia
Muzikaal vind ik het allemaal prima, alleen die stem trek ik helemaal voor geen meter! Ik irriteer me constant kapot aan die klote stem die de hele godganse tijd overslaat! Punk rock kan ik prima hebben, en het optreden op Lowlands was ook prima, maar dit is echt te slecht voor woorden.

avatar van gukker
1,5
Deze kan mij echt niet boeien. Hun debuutalbum vond ik geweldig omdat het zo over de top punky was. Ondanks dat alles makker klinkt is het nog steeds overdreven punky, maar dus net niet overdreven punk genoeg om zo grappig en overdreven over te komen als het vorige album. en daardoor wordt het gewoon saaie punk die nergens in uitblinkt.

avatar van Psychonaut78
Heerlijk plaatje. Als het weer richting de lente gaat en de raampjes van de auto kunnen weer open word ik hier helemaal vrolijk van!

avatar van AOVV
Grote doorbraak voor deze Zweedse herrieschoppers, maar eigenlijk vooral een voortzetting van het debuut. Energiek, wild, speels. Het stelt allemaal niet zoveel voor en klinkt nogal lawaaierig, maar op hun best (A Get Together to Tear It Apart, Hate to Say I Told You So, Supply and Demand) gewoon ontzettend fris en fijn om naar te luisteren!

3,5 sterren