Victor Jara - En Mexico (1971)

1 stem

Chili
Folk / Wereld
Label: Demon

1. El Arado (4:47)
  2. Con el Poncho Embravecido (2:32)
  3. Camilo Torres (4:17)
  4. Zamba del "Che" (4:18)
  5. La Hierba de los Caminos (3:00)
  6. Te Recuerdo Amanda (2:37)
  7. Los Pueblos Americanos (1:57)
  8. A Cochabamba Me Voy (1:57)
  9. Ni Chicha Ni Limoná (4:21)
  10. Plegaria a un Labrador (3:33)
  11. Las Casitas del Barrio Alto (6:57)
avatar van E-Clect-Eddy
Was benieuwd naar deze strijdlustige Nueva Cancion folk poëet uit het Chili van Allende die wordt bezongen in het nummer van Calexico Victor Jara's Hands op dit album uit 2008

Waar te beginnen bij zijn discografie vanzelfsprekend voor mij bij dit live album opgenomen in 1971 in Mexico. Twee jaar later was de beste man dood, vermoord vanwege zijn opruiende en sociaal bewogen commentaren op het leven in Chili wordt aangenomen.

De mono-naar-stereo opnames klinken matig door het vele ruis. Maar de remastering heeft wel de boel verbeterd om een goed beeld te krijgen van wie hij was en hoe hij klonk. De kwaliteit van zijn akoestisch gitaarspel is vaak goed te horen. Hij heeft veel interactie met zijn publiek en het plezier spat er dan ook vanaf. Luister bijv. naar Con el Poncho Embravecido