Sue the Night - Mosaic (2015)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Top of Mind (2:56)
  2. Somebody's Watching (3:33)
  3. Fool's Gold (3:25)
  4. The Great Bear (3:08)
  5. She (3:27)
  6. Watercolours (3:21)
  7. The Whale (3:40)
  8. Look Forward (3:17)
  9. Winter's Coming (3:59)
  10. Bogeyman (3:26)
  11. Beckon (4:07)
avatar van Editoor
Vandaag was deze band op de dwdd. Niet slecht, ik ben benieuwd naar het hele album.

Dutch band with international sound, great album!

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Gisteren live gezien, man wat een goed sextet. Hier gaan we dit jaar nog meer van horen.

avatar van thetinderstick
Was zeker goed gisteren Frankie, erg sterke nummers. Terechte belofte voor 2015: het zijn over het algemeen radiovriendelijke nummers, maar toch met net dat randje waardoor het authentiek blijft.

avatar van Zwaagje
Ben benieuwd. Eerste indruk: klinkt professioneel met eigen sound. Afwachten of het me echt raakt. Lwuk dat er een nieuwe Ned. act doorbreekt.

avatar van Madjack71
..prettige nationale verrassing dit debuut van Sue the Night. ..Mosaic is ook een mooi gekozen titel, voor dit album, dat met vele kleine muzikale puzzelsteentjes een prachtig totaalplaatje maakt. ..ik houd van albums waarbij ik na het afloop van elk nummer nieuwsgierig ben wat er dan gaat komen. ..het houd mij scherp en ik ben dan volop aan het genieten. ..dat is zoals ik graag muziek wil luisteren. ..Sue heeft karakter in haar stem, geeft kleur aan elk nummer en de muzikale back-up sluit naadloos aan bij de sfeer van het nummer. ..was 2014 het jaar van Dotan, laat dan 2015 het jaar van Sue the Night zijn. .als ze in de buurt komt optreden, ga ik er zeker heen. ..tip voor Smeets; ..gooi geen tonnen overboord voor een zoveelste open deur concert van Anouk op Pinkpop, maar nodig Sue the Night uit!

avatar van vigil
Sue the night staat tijdens RSD (18 april) op menig podia. Vooral in Zuid-Holland. Amersfoort, Gouda, Leiden en Dordrecht staat op het programma.

Verder staat de band zaterdag 20 juni op het gratis muziekfestival Schippop in Schipluiden!

avatar van Slowgaze
Rare bandnaam, Sue the Night. Je kunt de nacht helemaal niet aanklagen. Ja, het is in overdrachtelijke zin, maar ik vind het toch maar een rare naam.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Net sue voor de 4de keer gezien, deze keer weer in intieme setting samen met Matthijs.
En die setting is ongelooflijk gaaf, Matthijs Barnhoorn spelt viool, gitaar en ander soort instrumentaria maar vooral de viool geeft samen met Sue haar geweldige stem een heerlijk spannende sound. Intiem donker maar vooral smaakt dit naar meer.
Ik prefereer ook de intieme setting waarin de nummers gebracht worden. Het geeft een onderhuidse spanning en lading die je met een volledige band niet kunt maken.

Kortom het was een geweldige avond in Venray bij Etan

avatar van Pinsnider
Wat een fijne plaat zeg! En als ik bovenstaande lees moet ik toch ook maar eens in het echt gaan kijken. Lekkere frisse liedjes! Doet me bij vlagen denken aan Säkert/Hello Saferide. Ook al zo'n dame die fijne liedjes maakt met dito artiesten voor de begeleiding.
(mag ik dit trouwens wel een volslagen kansloze hoes vinden..??)

avatar van Pietro
Sue the Night is een van de leukste bandjes van eigen bodem die ik de voorbije jaren heb leren kennen. Het verbaast me niet dat de band in de finale heeft gestaan van de Grote Prijs van Nederland, hoewel dat natuurlijk niet alles zegt.

Hoewel ik de opvolger Wanderland nog net wat sterker vond, is dit debuut ook heel aardig. De leuke hitsingle The Whale vormde mijn kennismaking met de band, maar ook de rest van album smaakte mij direct al goed. Ook songs als Top of Mind en Fool's Gold zijn leuke, frivole indiepoptracks die dit album naar een ruime voldoende tillen. De prima zang van Suus de Groot en het gebruik van de viool maken verder dat dit voor mij een album is dat ik nog regelmatig draai: 3,5*, ondanks de afzichtelijke hoes.