Richard Hawley - Hollow Meadows (2015)

Rock / Pop
Label: Parlophone

1. I Still Want You (4:06)
  2. The World Looks Down (3:43)
  3. Which Way (2:58)
  4. Serenade of Blue (4:07)
  5. Long Time Down (5:38)
  6. Nothing Like a Friend (5:04)
  7. Sometimes I Feel (5:35)
  8. Tuesday Pm (3:30)
  9. Welcome the Sun (6:17)
  10. Heart of Oak (4:26)
  11. What Love Means (3:38)
avatar van Rogyros
Monsieur' schreef:

Pak dan zijn één na laatste. Standing at the Skye's Edge. Die is wat meer 'harder'. Echter zal je bij Hawley niet snel ontsnappen aan de sentimentele zoetheid, dat zit nu eenmaal in zijn muziek verweven.

Dat ik zijn voorlaatste misschien eens moet proberen wist ik al. Ik schreef immers zelf:
Rogyros schreef:
Misschien moet ik zijn vorige album eens proberen. Dat ligt wellicht wat dichter bij mijn smaak.

Overigens kan ik een beetje sentimentaliteit nog wel accepteren en een beetje zoet ook. Ik luisterde gisteren Twenty van Robert Cray en dat album heeft ook zijn zoete momenten. Soms erg soul. Kan ik waarderen. Maar het ligt er een beetje aan hoe het gebracht wordt.
Dank in ieder geval voor de 'waarschuwing'. Ik ben voorbereid.

Ik kom nog terug op het voorlaatste album van Hawley.

avatar van camilero
Geweldig album! Voor mij de gulden middenweg tussen zijn oude werk, wat ik mooi, maar toch snel iets te zoetsappig vond, en zijn voorlaatste, die wat expirimenteel was.
Deze plaat is veel veiliger, maar toch afwisselend genoeg om geen moment te gaan vervelen.
meesterwerk, absoluut DE plaat van 2015!

avatar van Lambchop
Ik poets 2 keer per dag mn tanden dus kan mij niet zoet genoeg

avatar van likeahurricane
Voor het concert zie mijn reactie hier Gisteren gezien

avatar van Deranged
Ontdek hem net te laat maar dit had toch eens een mooie nieuwe release in 2015 kunnen zijn met een hemeltergend mooie opener van redelijk wow formaat.

Mooi dat sigaretten randje.

Deze man heeft zowaar weer een extra fanaat vergaard.

Qua stijl doet ie mij soms denken aan een combinatie van Elvis Costello en, jawel, heb je hem weer, Scott Walker.

avatar van Lambchop
Deranged schreef:

Mooi dat sigaretten randje.

Deze man heeft zowaar weer een extra fanaat vergaard.

Goed om te horen.

Welk album vind je het mooist ?

Groet

avatar van Deranged
Inmiddels mij aardig verdiept in de algehele output van desbetreffende, gaat het wat mij betreft vooral tussen Truelove's Gutter en deze.

Waarbij deze wellicht een lichte voorkeur geniet.

Maar veel zal het niet schelen.

Over het algemeen qua kwaliteit immer constant gedekt, enkel de vrij forse stijlbreuk van de voorganger van deze is mij nog niet gemakkelijk gevallen.

Maar is de man hoe dan ook gegund.

En een tandje graafwerk licht ook daar een onvervalst pareltje naar de oppervlakte, namelijk Seek It.

Mans maakt prachtige muziek al met al.

Absoluut een zeer waardige toevoeging op al het bestaande.

Komt in alles over als een uiterst geloofwaardig, integer artiest.

avatar van Monsieur'
Deranged schreef:

Waarbij deze wellicht een lichte voorkeur geniet.

Maar veel zal het niet schelen.

Maar is de man hoe dan ook gegund.

Mans maakt prachtige muziek al met al.

Absoluut een zeer waardige toevoeging op al het bestaande.

Komt in alles over als een uiterst geloofwaardig, integer artiest.

Truelove's bezit inderdaad prachtige pareltjes. Remorse Code & Soldier On zijn echt hoogtepunten. Geef zeker de voorganger nogmaals een kans, vooral tekstueel een prachtig conceptalbum. Een boze Hawley is een waanzinnige rockartiest, bevalt me toch beter dan de crooner.

avatar van Deranged
Deze mag van mij gewoon door naar de volle vijf.

Prachtplaat van begin tot eind.

avatar van Ernie
I Still Want You is echt bloedstollend mooi.
Die strijkers zijn perfect geplaatst.

De rest van de plaat ga ik nog wat op me laten inwerken maar deze Hollow Meadows klinkt als een update van het al even magistrale Cole's Corner, en laat ik dat nu een prachtplaat vinden.

avatar van Deranged
Tegen deze warmhartig bezielde romantiek is mijn kanjer niet opgewassen.

Mooie man ook vind ik.

Nu maar eens gedaan met al het voortkabbelend lanterfanten.

Serenade of Blue.

Dit is serious muziek.