Opgezwolle - Vloeistof (2003)

Label: Top Notch

1. Sporen (4:15)
  2. Stop (3:52)
  3. Tijd Leert (3:54)
  4. Tempel (4:21)
  5. Verre Oosten (4:46)
  6. Vraag & Antwoord (3:33)

met BlaBla

7. Dit Is (3:14)
  8. Tjappies en Mammies (3:39)
  9. Dip Saus (4:54)
  10. Hook Op (4:38)

met Blaxtar en Typhoon

11. Rustug (6:58)
  12. Vork (3:54)
  13. Concept of Niet (3:14)
  14. Beestenboel (4:10)
  15. Haters en Stokers (3:58)
  16. Hardcore Rap * (3:04)
  17. Je Weet 't * (3:39)
  18. Doe Wat Je Doet * (3:25)
  19. Klap * (2:53)
  20. Skeit * (3:06)
  21. Waarheid van het Uur * (3:22)
  22. Praten * (5:45)
totale tijdsduur: 1:03:20 (1:28:34)
avatar van Funky Bookie
Eerste kennismaking met de oosterlingen valt niet tegen. Rico is erg goed en de beats zijn ook fijn.
Ik kan me voorstellen dat de waardering nog gaat groeien.

avatar van Marciano Coffie
Marciano Coffie schreef:
nu heb ik het album wel geluisterd. Hij is erg goed, tuurllj zitten er voor mij mindere tracks als sporen en stop. Tjappies en mammies, haters en stokers en de tracks die ik hierboven heb opgenoemd zijn gewoon te gek.

Spuugdingen op de mic vind ik wel wat beter maar deze album is zeker niet verkeerd.

4 sterren ****

Hallo. Ben ik dit nog na zeven jaar? Sporen is een van de hardste tracks van het album. Het is ook beter dan Spuugdingen. Beste werk van Opgezwolle. Nummers die nu dope zijn: Sporen, Tempel, Verre Oosten, Rustug en Beestenboel.

avatar van 'rens.
Je weet 't, en de waarheid van het uur zijn echt pareltjes op de bonus CD

avatar van Nr.4
Waarheid van het uur

Genieten nog altijd van deze plaat. Hook op vind ik wel per luisterbeurt tenenkrommender worden. Maar knallers als Verre Oosten, Tijd Leert, Sporen, Tjappies en Mammies, wow. NL hiphophistorie.

avatar van Eastwood1988
Een van de beste NLhiphop albums ooit, zelfs nu nog klinkt hij geweldig.
De track Stikstop op Brandstof met Kubus beat is ook dik