John Murphy & Jerry Goldsmith - Basic Instinct 2 (2006)

1 stem

Score
Label: La-La Land

1. Michael Reads Her Book (Theme from Basic Instinct) (0:57)
  2. 120 MPH Sex (Main Title Fom Basic Instinct 2) (2:18)
  3. Not Yet / Court Room (2:08)
  4. Bodies Still Warm (1:42)
  5. Sex with Michelle (1:41)
  6. Adam Towers Is Dead (1:27)
  7. Questions About Catherine (0:57)
  8. Catherine Is Waiting (1:02)
  9. Legs Wide Open on a Chair (1:02)
  10. I Smell Blood (1:20)
  11. Soho (1:24)
  12. If She Calls Again (1:09)
  13. Michael Argues with Michelle (0:55)
  14. Olympic Toilets / Saving Denise (3:02)
  15. Catherine at Police Station (2:53)
  16. Sex with Catherine (1:31)
  17. Library (4:32)
  18. No Apologies (0:57)
  19. In the Car with Washburn (2:05)
  20. The Long Night of the Soul (1:30)
  21. Jacuzzi (2:55)
  22. Reading ''the Analyst'' (1:31)
  23. Racing to Miena's (1:48)
  24. Michael at Miena's (4:31)
  25. Washburn Dies (1:38)
  26. Broadmoor (1:34)
  27. She Tells the Plot (1:25)
  28. She Kisses Him Goodbye (1:22)
  29. Basic Instinct 2 - End Credits (3:34)
neo
Zie ik net dat John Murphy verder gaat met opvolgen van Jerry Goldsmith. Na zijn thematisch werk voor Basic Instinct II te hergebruiken, zie ik nu ook op imdb zijn naam staan bij Rambo V.

neo
Ondanks het ijzersterke thema van Goldsmith komt Murphy zelf ook met een interessante score op de proppen. Er is een vrij duidelijk scheiding tussen variatie op het bekende thema en het materiaal van Murphy. De componist gebruikt de gebruikelijke strijkers, piano en aanvullende synthesizers om een broeierige sfeer neer te zetten. Ook de nodige drumloops en korte effecten schuwt Murphy niet.

Van het begin tot het eind spannend met her en der wat aanstekelijk akkoord progressie en een merkwaardig thema voor duduk. Dit laatste voegt echt iets een de gehele sfeer, aangezien de klank van een duduk ook als eorisch prikkelend gezien kan worden. Iets wat je niet meteen zou verwachten. Uiteraard zijn er mensen die het misplaatst zullen vinden.

Misschien niet meteen makkelijk te beoordelen door de duidelijke scheiding, maar de score is in de loop der jaren wel wat in waardering gestegen.