Classics IV featuring Dennis Yost - Atmospherics 1966-1975 (2002)

Alternatieve titel: A Complete Career Collection

Label: Raven

1. Pollyanna (2:20)
  2. Little Darling (2:46)
  3. Spooky (2:52)
  4. Strange Changes (2:20)
  5. Stormy (2:47)
  6. Soul Train (2:44)
  7. 24 Hours of Loneliness (2:05)
  8. Traces (2:46)
  9. Mary, Mary, Row Your Boat (2:34)
  10. Traffic Jam (2:20)
  11. Everyday with You Girl (2:34)
  12. Mamas and Papas (2:06)
  13. Pity the Fool (2:07)
  14. Bed of Roses (2:15)
  15. Change of Heart (2:58)
  16. Rainy Day (2:21)
  17. Midnight (2:54)
  18. The Funniest Thing (2:38)
  19. Where Did All the Good Times Go? (2:36)
  20. Most of All (3:04)
  21. Cherry Hill Park (3:14)
  22. Ain't It the Truth (3:50)
  23. Nobody Loves You but Me (3:10)
  24. What am I Crying For? (2:58)
  25. Rosanna (2:33)
  26. All in Your Mind (3:02)
  27. The Days of Our Lives (3:02)
  28. Sweet Surrender (2:45)
  29. My First Day Without Her (3:01)
avatar van teus
In mijn bezit 2 uitvoeringen van Spooky
Die van de Britse Dusty Springfield en deze van de Amerikaanse band Classic IV
Op die van Dusty vind ik haar vocale kwaliteiten de mooiste
en van Classics IV vind ik hun muzikale uitvoering weer mooier met die indringende pakkende gitaar riff, de band heeft vaak echt zo, n typisch 60's geluid, weet eigg weinig van deze band, herken een paar song, hebben nauwelijks een hit gehad hier in NL, bij de meeste dus vrij onbekend,weet trouwens eigg ook niet zeker of Spooky org van hun is?
Deze compilatie bevat best aardig werk uit die periode

avatar van heartofsoul
teus schreef:

Deze compilatie bevat best aardig werk uit die periode

Spooky was origineel een instrumentaal nummer op naam van saxofonist Mike Shapiro; de Classics IV- gitarist J.R. Cobb verfraaide de compositie met door hem verzonnen lyrics en producer Buddy Buie was verantwoordelijk voor het arrangement. Cobb, zo lees ik op Songfacts.com., richtte later (samen met anderen) de Atlanta Rhythm Section op. Een aantal maanden geleden kocht ik een door BGO Records uitgebrachte cd die hun voornaamste albums compileert. Heel aardig trouwens ( ) ,en als alles meezit schrijf ik daar binnenkort een berichtje over.