Black Box Revelation - Highway Cruiser (2015)

Belgiƫ
Label: Universal

1. Stop Breathing (3:37)
  2. Riverside (4:02)
  3. War Horse (3:16)
  4. Highway Cruiser (4:53)

met The Gospel Queens

5. Pounding Heart (3:35)
  6. Live Forever (4:19)
  7. I Knew All Along (2:58)
  8. Gloria (3:35)

met The Gospel Queens

9. Walk Another Line (4:17)
  10. I Can't Find It (4:47)
  11. Pounding Heart [Electric Version] (3:44)
avatar van JVT
JVT
I knew All Along en Gloria zijn alvast niet slecht. Hopelijk zetten ze weer een stap vooruit, wnt ik vond hun laatste 2 albums maar matig. Hun debuut blijft natuurlijk wel een pareltje.

avatar van JVT
JVT
lekker plaatje!!

avatar van CWTAB
Beetje glad allemaal, verder voort borduren op de sound van de vorige plaat. Een ietwat van franjes ontdaan geluid....

Ik vind het een aardig album. Leuke songs en productie van Thomas Brenneck is naar mijn mening niet te gladjes. Ze kunnen nu eenmaal niet eeuwig voortborduren op die oude sound, er zijn in dat genre momenteel al een overaanbod aan bandjes.

avatar van mattman
Dit is gewoon de beste plaat tot nu toe van de heren. Minder 'rock out with your c%ck out' zoals op de eerste plaat, maar veel subtieler. Veel songs zijn opgebouwd uit één of twee herhalende riffs en dat werkt beter dan het klinkt. Zo zijn 'Live Forever' en 'I Knew All Along' heel sterke tracks geworden. Toppertje.

Oh ja: en wat is die hoes mooi.

avatar van goldendream
Ik ken de band nauwelijks, maar de zanger heeft voor mij mooi gescoord. Onlangs was hij te zien in 'De slimste mens'. Ook Bart Verhaeghe, de voorzitter van Club Brugge en zowat de hatelijkste Belg, deed mee. En de zanger droeg zo opzichtig kousen van Anderlecht. Heerlijk!

avatar van popstranger
Ik ben nooit overdreven fan geweest van Black Box Revelation. Alle ingrediënten zijn altijd aanwezig geweest om het wel heel goed te vinden maar vaak zijn de songs net iets te simpel en te straightforward en dan ook vooral de zang van Jan Paternoster gaat na enkele songs wat tegensteken. War Horse blijft geweldig en ook Gloria dankzij de heerlijke backing vocals, Live Forever drijft dan weer op een geweldige riff en knalt ook goed binnen. Muzikaal wordt er nergens slecht gemusiceerd maar graag wat meer uitgewerkte songs en variatie zouden de boel wat interessanter maken vr mij.