De Jeugd van Tegenwoordig - Manon (2015)

Hip-Hop / Pop
Label: Top Notch

1. Manon (3:37)
  2. Lente in Bed (3:47)
  3. Zakmuitdeheup (4:35)
  4. BPM69 (3:37)
  5. Stuntro (1:31)
  6. Neonlichten in de Regen (4:18)
  7. Futurophobia (3:29)
  8. Ik Was een Klootzak (5:09)
  9. Straatmeermin (2:42)
  10. Broertje Ik Heb Je (2:57)
  11. Ze Kan Me Wel Schieten, Pt. 1 (1:55)
  12. Ze Kan Me Wel Schieten, Pt. 2 & Pt. 3 (7:06)
avatar van vinylbeleving
Klaar met de jeugd, en die adoratie in muziekblad Oor is helemaal lachwekkend.

avatar van Appels123
Tja, het is de Jeugd. Ik kan niet begrijpen waarom zoveel mensen dit zo serieus nemen. Ik vind het wel een lekker plaatje. Verstand uit en gaan, zoals altijd bij de Jeugd.

avatar van gherdt
Het verstand uit gaat prima, het gaan is alleen onmogelijk met deze plaat. Gaat drie kwartier lang nergens heen. Ik hoopte nog op een revelatie na meerdere luisterbeurten maar wat een krachteloos en inspiratieloos geheel is dit. Na het hemeltergende begin lijkt het op Neonlichten heel even de goede kant te gaan maar het momentum duurt helaas nog geen nummer lang. Wel interessant welke verschillende reacties deze plaat oproept, ik had er graag een a-typisch meesterwerk in gehoord maar hoor enkel muzak.

avatar van andnino
De jaren tachtig-knipogen van Manon en Broertje ik heb je vind ik nog leuk, in mindere mate ook BPM69 en Neonlichten in de Regen. De rest van de nummers verpest het eigenlijk voor mij: te saai, te weinig spannende teksten, en ook niet echt een rode lijn door het album. Ik hou het nog op een 3*, maar meer dan die individuele nummers zal ik niet van dit album gaan luisteren...

avatar van Jochempie
Toch wel een enorme tegenvaller. Ben fan van de jeugd. Bas Bron kan zich naar mijn mening meten met de beste beatmakers op aarde, erg orgineel, soms vrolijk, soms melancholisch en altijd catchy. De teksten zijn ook vaak van hoog niveau en oneindig herluisterbaar. Het vat lijkt echter leeg, de beats zijn minder orgineel en catchy, de teksten minder scherp, minder diep, minder gevat en de uithalen van Vjeze in oa. Neonlichten onluisterbaar. Ik begrijp de knipoog, dat is wat de Jeugd altijd zo sterk maakt, maar ze lijken nu beide ogen dicht te hebben. Hopelijk hervinden ze zich op een volgend album, en anders hebben ze altijd nog een enorme bak goede muziek gemaakt hiervoor.

avatar van Joeri_000
Mis echt tracks als 'Benden'en 'Space Koibois'.. Het is allemaal wel te pruimen maar behoorlijk poppie en zoetsappig. Ik moet er aan wennen..

avatar van Frenz
Postte net wat bij De Likt, dat blijft beter hangen dan Manon. Hij groeit niet, irrteert eerder.

Magertjes, ziet er naar uit dat de jeugd zichzelf opnieuw moet uitvinden, meer van hetzelfde werkt niet bij de JvT, terug naar 3*

avatar van andnino
Ben toch wel van gedachten veranderd over dit album. Nog steeds vind ik het geen topper, maar dat was het mogelijk wel geweest als Zakmuitdeheup en Ze Kan Me Wel Schieten waren vervangen. Deze nummers zijn niet goed en passen qua stijl ook niet bij het jaren tachtig-sfeertje dat De Jeugd op Manon en Broertje Ik Heb Je bijvoorbeeld heel sterk neerzet. Ook Straatmeermin is wat vreemd, maar die wordt nog gered door een hele aardige synthesizersolo tegen het einde aan. Met deze puntjes gecorrigeerd had Manon voor mij waarschijnlijk het eerdere werk van de groep overtroffen. Maar ik kan al steeds beter genieten van nummers als BPM69, Futurophobia en Ik Was Een Klootzak, dus al met al zeker een ruime voldoende.

avatar van repelstefan
Beter hadden ze de lijn van 'Niet omdat het moet, maar omdat het kan' aangehouden voor dit album. Echt een beetje pijnlijk dat dat nummer 10x toffer is dan de nummers op dit album .

avatar van Srananbloke
De cover van dit album is overduidelijk gebaseerd op deze cover.

Leuke knipoog/hommage. Het album zelf doet me niet zo heel erg veel.