Danny Elfman - Hulk (2003)

Score
Label: Decca

1. Main Titles (4:35)
  2. Prologue (4:38)
  3. Betty's Dream (2:14)
  4. Bruce's Memories (2:45)
  5. Captured (3:41)
  6. Dad's Visit (2:15)
  7. Hulk Out! (4:00)
  8. Father Knows Best (3:34)
  9. ... Making Me Angry (4:02)
  10. Gentle Giant (1:02)
  11. Hounds of Hell (3:47)
  12. The Truth Revealed (4:19)
  13. Hulk's Freedom (2:36)
  14. A Man Again (7:48)
  15. The Lake Battle (4:32)
  16. The Aftermath (0:56)
  17. The Phone Call (1:34)
  18. End Credits (1:13)
  19. Set Me Free (4:09)
neo
Mychael Danna zou eigenlijk de score componeren. Wat ook had geschreven, het beviel regisseur Ang Lee niet. Mijn gevoel zegt mij dat Danna het teveel op de emotie en het drama legde, terwijl er ook een degelijke mate van heldhaftigheid en spektakel ala Elfman nodig was. Elfman deed de score dus uiteindelijk. Het leuke is dat het lijkt alsof deze uiteindelijke score zo doet denken aan Danna werk. Het is te horen aan de bepaalde delen van de instrumentatie, het geluid met instrumenten als de Armeense fluit (uit Exotica, Ararat etc.).

Op zich is het een zeer boeiende score van Elfman, maar er is een enorm groot nadeel; het thema. Dit gaat gepaard met een herhalend motiefje wat mij echte mateloos irriteert zowel in de film als op cd. Ook bij deze score wordt weer eens gebruik gemaakt van de waardige inzet van Natacha Atlas en haar unieke stem. 3.5 sterren

avatar van JohnWilliams
Prachtige End Credits, deed me denken aan Men in Black II.

Een werkelijk werelds thema, dat herhalend motief is werkelijk geniaal, simpel en perfect balancerend tussen het fantasy en het heroe-aspect van 'the hulk-comics'. Enkele oosterse invloeden en geode spanningsopbouw. Een van Elfman's beste.

heel goede score. ik heb de film nog niet gezien maar nu zou ik hem wel eens willen zien want de score is goed. alle nummers zijn goed. zelf het laatste vond ik ook goed.