Belle & Sebastian - The Boy with the Arab Strap (1998)

Label: Jeepster

1. It Could Have Been a Brilliant Career (2:23)
  2. Sleep the Clock Around (4:58)
  3. Is It Wicked Not to Care? (3:22)
  4. Ease Your Feet in the Sea (3:35)
  5. A Summer Wasting (2:06)
  6. Seymour Stein (4:42)
  7. A Space Boy Dream (3:01)
  8. Dirty Dream Number Two (4:14)
  9. The Boy with the Arab Strap (5:14)
  10. Chickfactor (3:32)
  11. Simple Things (1:46)
  12. The Rollercoaster Ride (6:40)
Verder kun je Tigermilk en de eerste vier EPs ook proberen, als je behoefte hebt aan nog meer.

BPDD
Als If You're Feeling Sinister in de smaak valt zal ik ze zeker een kans geven, wederom mijn dankbetuigingen.

avatar van UrbainAlpain
Tijdens 'The Rollercoaster Ride' moet ik altijd vreselijk aan The velvet Underground & Nico denken. Ook de stem komt in de buurt van die van Nico. Er zijn slechtere invloeden te bedenken. Ik vind deze B&S geen hoogvlieger maar de plaat stoort me eigenlijk nooit. Een beetje zoals een verloren mus in de dakgoot. Haalt me niet uit mijn concentratie en mag er voor mijn part dus rustig blijven zitten.

avatar van deef.
Soms blijft muziek direct hangen, een andere keer wekt op de een of andere manier mijn nieuwsgierigheid.

Dit album is er ene van de laatste categorie. Maar geef hem de tijd, kies de juiste momenten en warempel, wat een groeiparel.

Liefde is geven en nemen. Bij dit album moet men eerst geven. En vervolgens nemen. Heel veel nemen..

avatar van Pinsnider
Wat een mooie typering Deef! En volgens mij heb je een punt. Heb deze gekocht omdat ooit iemand mij er op wees dat ik me eens meer in B&S zou moeten verdiepen aangezien ik helemaal idolaat van "Stars" ben. De eerste luisterbeurt leek het me allemaal wat te kunstzinnig en vegetarisch (lijzige zang, rammelende instrumenten), maar ik betrap me er op dat ik hem toch vaker op zet de laatste tijd en hij is gegroeid tot een zeer sfeervol geheel. Stars is makkelijker te behappen, maar dit is ook zeker een smakelijk geheel!!

avatar van EttaJamesBrown
Mijlpaal in mijn muzikale leven. Ontdekt terwijl ik mijn schepen in Hoorn aan het verbranden was.
Een nieuwe liefde was geboren.

avatar van jorro
Ik vind dit toch iets fijner dan de alom geprezen voorganger. Daarom een halfje er bij.
De opener is het nog niet helemaal, maar daarna gaat het de goede kant op tot aan A Summer Wasting
Een dip die drie nummers duurt. Vervolgens is het tot het eind van het album best prettig luisteren. Met name het titelnummer is top!

Uit de tweedehands bak gevist Spotify had al een poosje deze band in mijn speciaalvoor jouw gezet
Hele leuke cd