Keep Calm and Salute Queen (2015)

geen stemmen

Label: Deadline

1. Lemmy Kilmister en Ted Nugent - Tie Your Mother Down (3:45)
  2. L.A. Guns - We Will Rock You (2:03)
  3. John Wetton - Bohemian Rhapsody (5:55)
  4. Glenn Hughes en Carmine Appice - Killer Queen (3:30)
  5. Joe Lynn Turner en Reb Beach - Fat Bottomed Girls (4:26)
  6. Geoff Tate en Doug Aldrich - Somebody to Love (4:45)
  7. Robin Zander en Steve Stevens - Stone Cold Crazy (3:38)
  8. Robin McAuley en Chris Impellitteri - I Want It All (4:07)
  9. James LaBrie en Marty Friedman - Sheer Heart Attack (3:27)
  10. Mickey Thomas en Paul Taylor - Play the Game (4:57)
  11. Great White - Another One Bites the Dust (3:30)
  12. Tommy Shaw en Dweezil Zappa - Spread Your Wings (4:45)
  13. Gunnar Nelson, Mathew Nelson en Albert Lee - Crazy Little Thing Called Love (3:08)
  14. Jack Blades en Jake E. Lee - Fight from the Inside (3:52)
  15. Glenn Hughes en Tony Franklin - Get Down, Make Love (4:10)
  16. Paul Shortino en Robby Krieger - We Are the Champions (3:40)
Ozric Spacefolk
Interessante namen en ook interessante songs. Great White die Another Bites The Dust doet. Dat moet ik horen.

buizen
Het lezen van het openingsnummer deed me even van de stoel veren, maarre.. wat een tamme zooi.
Wat voegt een album als dit nu eigenlijk toe?

Ozric Spacefolk
Lui die er allang niet meer toe doen, en denken met een leuke albumtitel (gebaseerd op een meme) weer hip te kunnen worden.

Ik denk dat ik alleen Great White leuk vind. Oh, en Jack Blades en Tommy Shaw ook wel.

Ozric Spacefolk
Dit is echt het meest verschrikkelijke wat ik ooit heb gehoord. Allemaal in eerste instantie prima muzikanten en zangers die vakkundig de songs om zeep helpen.

LA Guns op We Will Rock You gaat nog, omdat er weinig te vernielen valt. Maar John Wetton met Bohemian Rhapsody is echt fenomenaal waardeloos. Slecht gezongen, slecht uitgevoerd. En dan komt Hughes die Killer Queen echt helemaal tot het bot vernaggeld. Dan klinkt Get Down, Make Love iets beter, omdat dat tenminste een smerige song is.

Zelfs de simpelste rockers klinken nergens naar. Want Fat Bottomed Girls en Tie You Mother Down klinken ook nergens naar.Als je wilt lachen, luister naar die verschrikkelijke Geoff Tate die gospel probeert op een flauw pianodeuntje en valse backing vocals.
I Want klinkt veelbelovend maar daar zit Impelliteri weer gigantisch in de weg,

Er zijn echter wel een paar lichtpuntjes, zo rockt Stone Cold Crazy echt lekker, zingt LaBrie lekker rauw op Sheer Heart Attack. Play the Game is ook erg aardig en Shaw doet het prima op Spread Your Wings. Jack Blades en Jake E. Lee zetten nog de beste song neer. Misschien omdat het een Taylor-song is.

We are the Champions is dan weer pure droefenis, zowel Shortino die vals zingt en Krieger die overal doorheen scheurt.

Blijven we met 5 leuke covers op een cd met 16 songs. Best wel mislukt project dus. Een paar punten van Shaw, Blades, Mickey Thomas en Robin Zander.

avatar van DargorDT
Hier ga ik met een grote boog omheen. Covers van Queen (mijn favoriete band voor de duidelijkheid) beluister ik bij voorbaat met kromme tenen. Robby Valentine/Valensia hebben het wel knap gedaan. Ik bezit nog wel een cd met covers, sommige nummers zijn best aardig (heb Stone Cold Crazy van Metallica altijd gewaardeerd bijvoorbeeld). Maar Geoff Tate die Innuendo zingt (om van Robert Plant maar te zwijgen):

Ik heb een cd uit 1996 (!) waar LaBrie en Friedman Sheer Heart Attack doen. Vermoedelijk is dit gewoon dezelfde versie.

buizen
Waarom is dit album eigenlijk uberhaupt samengesteld, was er een speciale reden?
Er doen nogal wat namen mee.

avatar van DargorDT
Money, money, money, must be funny, in the rich man's world...

Anders zou ik het ook niet weten.

Ozric Spacefolk
Er is ook een Keep Calm and Salute The Beatles plaat, zag ik in de gauwigheid.

Hoe dan ook, vermijd deze plaat, maar luister wel even naar de songs met Shaw, Blades en Mickey Thomas.

avatar van DargorDT
Gevonden op Spotify, dus dat ga ik straks even doen

avatar van gigage
Dit lijkt een bij elkaar geraapte Queen covers zooitje en niet een tribute project. De meeste songs zie je terug bij oudere tribute albums zoals stone cold & Dragon attack
Die laatste is een metal-like-tribute en Tie your Mother Down door Lemmy en Nugent is weergaloos.