Kauan - Sorni Nai (2015)

5. At (7:19)
  6. Khot (8:20)
  7. Sat (6:14)
avatar van Ayreonfreak
Dit album is bijna net zo mooi als Kaiho, zeker als je liefhebber bent van metal, want hier zijn nog de laatste invloeden van die stroming te vinden. Na dit album gooit mastermind Anton Belov zijn metal-roots resoluut van zich af. Ook wederom een geweldig album, zeker als je verdiept in de inspiratie voor het album. Het gaat over het ongeluk in de Djatlovpas, waar negen jonge mensen onder uiterst mysterieuze wijze om het leven komen.

avatar van Jake Bugg
Ik hoop op een re-release op vinyl want hij is nergens meer te vinden tenzij via discogs voor €80.
Wat is dit toch een intense mooie plaat!
Voorlopig dus soms maar eens beluisteren via Spotify...

Jake Bugg schreef:
Wat is dit toch een intense mooie plaat!
Voorlopig dus soms maar eens beluisteren via Spotify...

Hij is via de bandcamp van Sorni Nai | Blood Music - blood-music.bandcamp.com wel gratis te downloaden. Idd nergens meer fysiek te bestellen, ook niet op cd. Jammer. Had deze graag in mijn cd kast willen zetten.

avatar van Jake Bugg
Via Bol heb ik deze op CD kunnen kopen en ben daar al dolgelukkig mee!
Wat een prachtalbum is dit toch.
Blijf wel hopen op een re-release op vinyl

avatar van Bonk
Ayreonfreak schreef:

Weet niet of je nog steeds op zoek bent, maar onlangs heb ik via dvdoutlet.nl maar vier van hun albums besteld. Verder kon ik ze ook moeilijk vinden, maar hier hadden ze dus wel verschillende van deze intrigerende band.
Op het pad gekomen door de Progladder. Daar was Siiville Nousu één van de beste nieuwe nominaties. Maar de Doommetalinvloeden zoals op deze kan ik ook erg waarderen. Prachtig stemmig album.
Dus de moeite waard om ook fysiek aan te schaffen zou ik zeggen!

avatar van Ayreonfreak
Inmiddels heb ik ze bijna allemaal fysiek in de kast staan Bonk, dank je! Overigens zijn er vorig jaar ook een paar albums opnieuw uitgebracht..

BTW wat is de progladder?

Overigens is twee weken geleden het eerste deel van een Kauan special op de site www.progwereld.org gezet. Ik ben bezig met het tweede deel, die wrs later dit jaar volgt...

Sorni Nai

Tietajan Laulu

Aava Tuulen Maa

Luuikuuro

avatar van Bonk
Ayreonfreak schreef:

BTW wat is de progladder?

Sorni Nai

Tietajan Laulu

Aava Tuulen Maa

Luuikuuro

Hé, dan was het naast de Progladder jouw enthousiasme wat er voor gezorgd heeft dat ik meteen maar vier albums aangeschaft heb! Dank

Wat betreft de Progladder, we spelen al vier edities onder de bezielende leiding van een oud-collega van Progwereld (Casartelli) de Prog Ladder. Aan de hand van het laddersysteem wordt aan de hand van de nummers van de voorgaande lijst en nieuwe nominaties de Prog Top 300 samengesteld. De uitslagen van de eerste editie, die uit 2016, die uit 2017 en die van afgelopen jaar kun je hier vinden. Het ligt momenteel even stil, dus wordt er hier in de tussentijd het een en ander gedeeld over prog aan de hand van een aantal subgenres.

avatar van Devoo
Jeetje wat een ontdekking zeg! Toevallig tegengekomen toen ik het profiel van Ayreonfreak aan het doorbladeren was. Dit beklijft en intrigeert. Wat een fenomenale sfeer, wat een geweldige opbouw. Dit is een album dat hier nog vaak zal beluisterd worden.