Nancy Martinez - Not Just the Girl Next Door (1986)

1 stem

Canada
Label: Atlantic

1. For Tonight (4:07)
  2. Move Out (4:48)
  3. It Happens All the Time (5:21)
  4. I'll Be There (4:33)
  5. In the Heat of the Night (3:37)
  6. Hurt Me Twice (Shame on You) (5:04)
  7. Crazy Love (5:01)
  8. Without Love (4:13)
  9. Rhythm of Your Heart (4:18)
avatar van PEN15
Hoorde ooit als kind For Tonight op de radio en dat was typisch zo'n liedje dat maar één enkele keer voorbij kwam. Sindsdien heeft de beginmelodie nog jarenlang in mijn hoofd gespookt. Ik ben lang naar het liedje op zoek geweest wat een zinloze zoektocht werd, want hoe doe je dat zonder tekst, titel of naam van de artiest? Het enige wat ik kon doen was misschien de melodie neurien in de hoop dat een echte muziekfreak het herkent. Maar had iemand het wellicht geweten? Kent iemand Nancy Martinez toevallig?

Nancy Martinez is een zangeres uit het franstalige deel van Canada, geboren als Nancy Martin-Quirion en is vloeiend in zowel engels als frans. Ze dacht een gouden formule te hebben bedacht door latin-dance achtige nummers te maken, vandaar het aannemen van een spaansklinkende artiestennaam. Ze was in haar geboorteland redelijk succesvol, maar slaagde nooit daarbuiten. Had naast For Tonight nog een reeks andere hits waaronder Move Out en Crazy Love op deze plaat, waarvan het laatstgenoemde ongenadig hard schijnt te zijn geflopt.

Ik vind het zeker geen tegenvaller. Aantal leuke nummers naast For Tonight. Without Love doet me denken aan achtergrondmuziek van een vergeten film uit de jaren tachtig. Ook Crazy Love klinkt fijn en heeft wat weg van het deuntje uit het labyrinth-zone level van Sonic the Hedgehog.