Marco Borsato - Evenwicht (2015)

Label: Universal

1. Mooi (5:15)
  2. Waarom Dans Je Niet Met Mij (4:07)
  3. Kleine Oneindigheid (4:07)
  4. Hou Me Vast (3:32)
  5. Tweede Kans (4:01)
  6. Neem Me Mee (4:02)

met Sanne Hans

7. Breng Me Naar het Water (4:06)
  8. Om Je Heen (3:48)
  9. Hoeveel Ik van Je Hou (3:14)
  10. De Cirkel Rond (3:49)
  11. Betover Me (2:34)
avatar van InnerFreedomInt
Ik vind mooi een geweldig nummer! hopen dat de rest ook zo goed is.

avatar van adri1982
Ik vind 'Mooi' (momentel) ook mooi, maar dit is nog mijn eerste indruk die ik van dat liedje heb.

"Mooi" raakt qua tekst en de gitaarsolo maakt het af. Maar da's uiteraard persoonlijk. Rest van de nummers die tot nu toe te beluisteren zijn vind ik matig (Kleine Onenigheid, Tweede Kans). Waarom Dans Je Niet Met Mij vind ik muzikaal een beetje geforceerd nummer

avatar van harvesmoon
Nadat ik het album 1x heb geluisterd denk ik er als volgt over:

1- Leuk nummer, doe me een beetje denken aan het album van Angela Groothuizen qua muziek.
2 - Het minst leuke nummer naar mijn idee, het pakt me niet en kan me er niet in vinden.
3 - Het voelt een beetje musical/sprookjes achtig nummer. Niet verkeerd maar wat slordig aan het eind. (na het oohhh ohhh deel)
4 - Lekker up tempo nummertje.
5 - Het lied kabbelt langzaam naar een goed slot. Top.
6 - Een lekker duet met Sanne Hans. Heerlijk nummertje.
7 - Ik weet het niet echt bij dit nummer. Het is 'ok' maar meer ook niet.
8 - Hier had meer ingezeten denk ik. Zeker voor herhaling vatbaar.
9 - muah.... muah.... nog warm, nog koud.
10 - Ik pas voor dit nummer.
11 - Klein maar fijn. Stiekem hou ik meer van zijn kleine liedjes. Mooi, heeft iets Ouboters.

Maar mijn smaak is het album niet echt, maar hey ik heb het geprobeerd. Ik ken de rest van zijn werk en vind dit album een middenmootje. Het is mooi in evenwicht

avatar van bikkel2
Wat stukken voorbij horen komen.
Borsato doet vertrouwd zijn ding en speelt zoals gewoonlijk met de emotie.
De single Mooi is een aardig liedje. In ieder geval zijn beste sinds lange tijd. Blijft goed hangen.
Ik ga er nog geen ordeel aan hangen.
Soms heeft hij een stel goede nummers, maar zijn hele albums vind ik doorgaans moeilijk uit te zitten.
Hij doet mij vaak te geforceerd aan.
De man heeft geen verkeerde stem, maar ik ben er geen liefhebber van.

avatar van Mjuman
bikkel2 schreef:
Wat stukken voorbij horen komen.
Borsato doet vertrouwd zijn ding en speelt zoals gewoonlijk met de emotie.
Ik ga er nog geen ordeel aan hangen.
Hij doet mij vaak te geforceerd aan.
De man heeft geen verkeerde stem, maar ik ben er geen liefhebber van.

Ben j' aan 't inluisteren voor Adele - 25? Zodat je met gepaste kennis van zaken borsatisme/ewbankisme daar kunt vaststellen.

Lijkt me leuk Mr Bickle daar te horen zeggen: Frankly, my dear, 't is a fair case of ewbankism

avatar van bikkel2
Aan Adele waag ik mij niet. Technisch een goede zangeres, maar oor in, oor uit bij mij.
Borsato is meer een gevalletje van nieuwsgierigheid.
Niet zo zeer om de man neer te sabelen trouwens.
Ik besteed mijn tijd liever aan positiviteit.

avatar van Emile93
Verrassend goed album van Marco! Veel toegankelijker dan Duizend Spiegels!

Zoals ik van te voren al een beetje verwachte, is dit album van Borsato wat beter dan zijn vorige. Op Duizend Spiegels stonden nog wel een paar draken. Dit album is evenwichtiger en wel redelijk modern, maar minder overdreven en iets meer ingetogen. Uitschieters zijn het openingsnummer Mooi, wat ik al kende van de radio, en Neem me mee, het duet met Sanne Hans.

DCS
Marco's nieuwe plaat nu een aantal malen beluisterd, en ik kan niet anders zeggen dan dat dit een verrassend mooi album is geworden (vond z'n vorige "Duizend Spiegels" uit 2013 iets minder). En ook een die goed in evenwicht is. De echte parel is "Mooi," ijzersterke tekst (en boodschap) gedragen door prachtige muziek en met bezieling gezongen. Ook het duet met Sanne (Miss Montreal) "Neem Me Mee" behoort tot mijn favorieten, net als het ingetogen "Betover Me" en de mooie ballad's "Hoeveel Ik Van Je Hou" en "Kleine Oneindigheid."
Iets minder ben ik te spreken over "Breng Me Naar Het Water." Geen slecht nummer, maar duurt naar mijn smaak iets te lang om effectief te zijn, en bevat iets teveel pathos. "De Cirkel Rond" is zo'n typische album-vuller: niet echt goed, niet echt slecht. Maar steekt hierdoor wat bleekjes af bij de andere nummers. Iets minder vindt ik ook het nummer "Waarom Dans Je Niet Met Mij," al is dat misschien doordat dit naar mijn mening minder een album-track is, dan een echte crowd-pleaser die het perfect zal doen tijdens een concert.
Maar al met al zit er tussen de 11 tracks geen-een die ik minder dan drie sterren zou geven, en houden de ingetogen en up-tempo nummers elkaar goed in evenwicht. Mijn vier sterren heeft ie in ieder geval.

avatar van radio 538
"Hoeveel Ik Van Je Hou" en "Kleine Oneindigheid." geweldige nummers

Arbeidsdeskundige
Breng Me Naar het Water is het hoogtepunt van dit mooie album. Ik krijg kippenvel van dit geweldige nummer.