U-Niq - Rotterdam (2006)

8. Muziek (3:12)
  9. Lau!!! (Skit) (0:46)
  10. Waka Mang (4:01)

met Eddy Ra

11. Nie Goed Genoeg (4:05)

met Darryl

12. Toekomstplannen (3:39)

met Bianca

13. Straatjongen (Skit) (0:53)
  14. Klein, Klein Jongetje (4:25)

met Feis

15. Rotterdam [Remix] (5:03)

met Alex, Crimson, Feis, Millz, Winne, Alee Rock en Eddy Ra

16. Geschiedenis (4:08)
avatar van Vizzle
Vizzle schreef:

Niet Willem van Hanegem maar rapper/trainer U-Niq schijnt de nieuwe eindverantwoordelijke te worden in Rotterdam-zuid.

Ik geloof best dat er mensen zijn die denken dat het een sterk verhaal is, maar het is absoluut geen leugen.

Jonge spelers binnen de selectie kennen hem goed, werken in de zomerstop altijd met hem, en hebben hem getipt bij het bestuur. O.A Royston Drenthe, Tim Vincken en Jonathan de Guzman zien hem graag komen.

avatar van luc011190
Toch geloof ik het niet.

Om maar weer even naar de muziek te gaan, dit album bevalt me niet zo heel goed. Ik vind de zowel Rotterdam als de Rotterdam remix toffe beats hebben, maar tekstueel stelt het weinig voor. Klein, Klein Jongetje vind ik zelfs een slechte single.
Soulsearchin' laat hier wel zien een hele goede producer te zijn en komt met beats van een internationaal niveau. Er is wel één nummer dat het hele album omhoog haalt. Geschiedenis. Wat een gigantisch brute track is dat! Fantastische beat als maat voor de punches van U-Niq. Kijk! dat is agressie, dat is gemeend. Hier voel ik het album eigenlijk pas voor het eerst. Helaas is dat ook het laatste nummer.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
luc011190 schreef:
Klein, Klein Jongetje vind ik zelfs een slechte single.

Helamaal mee eens, voor mij misschien wel het slechtste nummer van het album.. Waarom ze deze ooit als eerste hebben uitgebracht als single, het is voor mij een vraag. Op Beestenboel waren ze nog wel aardig op dreef. Toen deden ze, volgens mij, ook niet dit nummer

Akonner
Wel toepasselijke titels voor de nummers:

Kritiek: Niks dan negatieve kritiek
De Bajes: Daar hoor je in thuis als je zo'n muziek maakt
Nie goed Genoeg: Is noch zacht uitgedrukt
Toekomstplannen: in iedergeval niet in de muziek
Klein, klein Jongetje: inderdaad dat zijn jullie
Geschiedenis: deze track is wat mij betreft geschiedenis.
Muziek: kun je dit niet noemen

De Bajes: Daar hoor je in thuis als je zo'n muziek maakt
Nie goed Genoeg: Is noch zacht uitgedrukt
Toekomstplannen: in iedergeval niet in de muziek
Klein, klein Jongetje: inderdaad dat zijn jullie
Geschiedenis: deze track is wat mij betreft geschiedenis.
Muziek: kun je dit niet noemen
Rotterdam: aah vandaar zo;n kut album
Rotterdam Remix: om er dan ook nog een remix te van maken gaat mij wel erg ver
Het spel: is over
(L) au(w): aan mijn oren

Ik begin jou steeds grappiger te vinden, serieus waar

Maar over dit album:
Had het beluisterd bij een vriend toen we een werkstuk zaten te maken. Klonk op t eerste gehoor niet echt slecht, maar jah ik ben geen Nederhop mannetje dus zal het wellicht niet gaan beluisteren. Maar wie weet op een dag misschien nog wel...

avatar van Conway Twitty
Was ook heel lang een struikelblok voor mij, maar het best een aardig album. Teksten zijn om te huilen maar productie is goed.

avatar van Yak
Yak
Bezem hier doorheen gehaald.

avatar van Shelter
Ik vind het een lekker album met redelijke teksten, goede beats. Probleem op dit album; er zitten wat nummers bij die ik helemaal niks vind, zoals Mama, Muziek en nie goed genoeg. Die halen dit album voor mij persoonlijk behoorlijk naar beneden. Voor de rest goed in orde--> 3,5

Akonner
Wat een wijze opmerking ben het weer helemaal met je eens, 1 nummer kan inderdaad zo'n groot verschil geven.

avatar van gunner-nr10
Akonner volgens mij heb jij het album niet eens geluisterd, met je vooroordelen

JustaRascal
best een aardig album, de beats zijn goed, ze flow doet het wel aardig. Alleen jammer van een paar gast rappers: Darryl & Brace.
Het nummer met Sticks en Winne is een toppertje.

avatar van waxs
Ik vond het een zeer matige CD, eigenlijk vond ik alleen Geschiedenis, Kritiek en met gemengde gevoelens Rotterdam goed. Dat is voor mij niet voldoende voor een 3, dus stem ik niet.

avatar van Vizzle
Vizzle schreef:
Ik heb geruchten gehoord dat Erwin Koeman het na dit seizoen voor gezien houdt bij Feyenoord. Zijn opvolger schijnt al bekend te zijn.

Toch een vooruitziende blik??

Social_Mask
Geschiedenis en nog een voor de producties. Maar zo jammer dat de teksten zo slecht zijn... U-Niq vind ik ook niet echt een geweldige rapper, redelijk.

Voor de vette beats toch maar 3*.

avatar van Shinobi
Op zich wel een aardig album die elke Rotterdammer in huis moet hebben, al is het al vanwege de track Rotterdam.
De beats zijn goed en U-Niq doet het ook wel aardig.

Ik geef 'm 4 sterren.

avatar van prodi9y9
Heerlijke album. Zeker na een paar keer luisteren. Lyrics aardig (onderwerpen iig), beats gewoon goed (heerlijke eigen stijl, beetje old-skool 8-ig), heerlijke flow, dope gast-rappers, en goede kwaliteit. Duidelijk werk besteed aan deze album. Pompuhh die sjit!

avatar van Timo710
Ben deze nu aan het luisteren, mijn mening?

U-Niq is een mannetje die weet hoe hij zaakjes moet regelen, hij had vroeger al een contract bij sony, waar hij zelf weg ging omdat het niet liep. Hij speelde zelfs bij feyenoord.

Doordat U-Niq zijn zaakjes goed regelt, betekent dat ook dat hij de productie van zijn album goed regelt, Soulsearchin en Concrete, Damn, ik snap niet waarom die gasten nog niet de hele Nederhop scene hebben overgenomen, die beats hebben internationale qualiteit.

Maar dan komt het puntje bij paaltje : het talent van U-Niq als MC, en dan bedoel ik eigenlijk het talent dat hij niet heeft, verkeerde wordkeuzes en foute flows, maar toch, hij doet het net goed genoeg om mee te kunnen op de beats, hij stoort niet, en hij komt mee op de beats, oftewel, geen sprake van beatverpesting, hoewel, in betere handen (KUCH* Winne) de beats nog beter zouden kunnen worden gebruikt. Komen de beats nogsteeds volledig tot hun recht.

Voor de beats kom ik zoiezo al op een 3,0 uit. Een 0,5-je extra voor het niet verpesten-van, en voor geschiedenis.

Eindcijfer 3,5!

avatar van luc011190
Timo710 schreef:

Bij Soulsearchin' zit dat er wel aan te komen, hij gaat nl. enkele tracks op het nieuwe album van Extince (7 dec.) en Winne produceren.

avatar van Timo710
Echt waar? Soulsearchin op het ex album , dat is iets wat ik heel graag wou! Echt vet!

Dat van Winne was natuurlijk al bekend, hij heeft al clips opgenomen met beats van soulsearchin' .

Gekkenhuis
Soulsearchin' is niet één persoon, ze zijn namelijk een crew.

Garben_B
Dik album. Lekkere/gevarieerde beats, en U-Niq flowt goed en is tekstueel zeker in orde. Geen onzin-rap. Ook geen enkele slechte track, kan dit album van begin tot einde uitluisteren. 4*

avatar van prodi9y9
na een paar keer lusiteren verlaag ik de album tog naar een 3. Maar tog nog steeds best een aardig album, de beats zijn super, productie is goed, teksten zijn ok...een 3tje, zat tegen de 3.5 aan

Heeft iemand een downloadlink van dit album? Kheb hem niet helemaal meer...
alvast bedankt!

avatar van dilladawg
Concrete en de mannen van Soulsearchin hebben dit egt heerlijk geproduceert.
Vooral Muziek.

avatar van dilladawg
ik vond het nummer "mama" best aardig tot er op eens een enorm gebleér kwam, egt jammer dat die vreselijke Brace mee doet, Darryl idemdito.

De beats op dit album zijn goed, alleen de teksten zijn minder. Ik ben sowieso niet zon fan van U-Niq, ik heb veel liever Winne.
Rotterdam, Kritiek, Het Spel, Muziek, Rotterdam Remix en Geschiedenis zijn wel de beste nummers, vooral de Remix van Rotterdam is hard. Maar als je het hele plaatje bij elkaar ziet, zijn het toch de beats die het album dragen. 3*

Aan het begin van 'Mama' hoor je volgens mij de sample die ze hebben gebruikt, weet iemand van welk nummer dit is?

avatar van MJ_DA_MAN
Ik had echt moddervette beats verwacht omdat Soulsearchin' en Concrete deze plaat produceren (hun werk voor Winne is namelijk ), maar ik vind dat de heren het niveau van het werk voor die andere Rotterdammer vrijwel nooit halen. U-Niq vind ik zelf niet eens zo slecht (ook niet qua lyrics), maar ook niet echt goed. Jammer, misschien bevalt de opvolger beter (qua beats dan, want daar luister ik puur naar bij U-Niq).

avatar van KILLERBEE99
Die beat van De Bajes

Klein, Klein Jongetje

avatar van Manchild
Een hoogtepunt in de Nederlandstalige hiphop. Voor mij het beste Nederlandstalige album.
Beatwise, lyrics, delivery het klopt allemaal.

Geschiedenis als keiharde beuktrack en calling out names...iets wat de meeste niet doen...